Senaste nytt

XP run med KLM/Air France?

rvarttinen

Medlem
100 till silver, då ramlar du ner till noll och sedan 180 till va?
Nja, räknaren nollställs vid periodens slut, men allt utöver går över till ny period... så om du skramalat ihop, säg 125, så behåller du Silver och har 25 att utgå ifrån i kommande period. Gold får du när du når 180 under perioden ...
Når du 180 så har du som sagt Gold, och det du har utöver sparas till nästa period ... om du får ihop, säg 190 under en period, har du 10 extra i grundplåt för återkvalificering under nästa ... räknaren nollställs inte för att du når Silver, utan nollas vid periodens slut.
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Nja, räknaren nollställs vid periodens slut, men allt utöver går över till ny period... så om du skramalat ihop, säg 125, så behåller du Silver och har 25 att utgå ifrån i kommande period. Gold får du när du når 180 under perioden ...
Når du 180 så har du som sagt Gold, och det du har utöver sparas till nästa period ... om du får ihop, säg 190 under en period, har du 10 extra i grundplåt för återkvalificering under nästa ... räknaren nollställs inte för att du når Silver, utan nollas vid priodens slut.
Ja så man behöver 280 XP för att nå guld från scratch om man inte har status. Dock har man ett år på sig från man nådde silver att dra ihop 180 XP oavsett om man då har 10, 40 eller 170 XP. Man behöver ändå få ihop 100+180 XP
 
Last edited:
Ja så du behöver 280 XP för att nå guld från scratch om man inte har status.
Du har rätt! Se nedan. Jag har inte så bra koll pga var Gold redan när systemet gjordes om. Korrekt är alltså att man kan återkval för under 10000 kr och detta fixar man på två weekends.
41caefba33db8b8499377d1a954e3232.jpg
710ee8bd3a2a40a62b8f5aafe5219d4d.jpg
 

Sweden

Medlem
Just den här resan hittade jag av en slump, inte förut hittat till priset 4,5 tkr. Mer normalt runt 6 tkr. Tror man måste åka under vinterhalvåret. Under sommarperioden verkar AF flyga "själva" till KRK så blir då bara 4 flighter till ett högre pris. Gäller att leta destination som just KLM flyger på, för att om möjligt få till 6 flighter.
 
Just den här resan hittade jag av en slump, inte förut hittat till priset 4,5 tkr. Mer normalt runt 6 tkr. Tror man måste åka under vinterhalvåret. Under sommarperioden verkar AF flyga "själva" till KRK så blir då bara 4 flighter till ett högre pris. Gäller att leta destination som just KLM flyger på, för att om möjligt få till 6 flighter.
Det finns inte för under 5000 kr. Har följt den har dealen senaste året och bokat två resor själv. Bäst value är AF:s långa linjer inom Europa, tex Kiev, där full trerätters serveras.

Och nu behöver man inte ringa in för att boka längre!
 
KLM/AF har ju länge haft den här faren inom i Europa i Business för 6000-8000 kr med 6 leg som ger minst 90 XP. (Linköping-Amsterdam-Paris CDG-XXX-Paris CDG-Amsterdam-Linköping)

Hat funkat till massor med olika städer, till exempel till Lissabon:

Flights

Nu får jag fram priset på Google Flights och ITA Matrix, men ingen annan stans. Förut gick det att få fram priset på AF:s bokningssida men inte alltid att boka där utan man behövde ringa in. KLM:s app var också funkat förut. Nu vill jag inte ringa och fråga i onödan och ta plats i kön. Någon som har en bra lösning på hur man kan få till en webbokning utan resebyrå?

Tack!
 
Toppen