Senaste nytt

Wizz Air börjar flyga inrikes i Norge?

011430121

Medlem
De skall starta den 5 november enligt CHECK-IN, med tanke på de minst sagt stränga in rese och karantän regler som Norge har, hur gör man med besättningen förmodar att de kommer från Ungern eller något annat östland?

Om man nu skall ha två A320 med bas i Oslo kan det inte bli så attraktiva tider på morgon och kväll för det är tre destinationer Wizz skall flyga på.
Wizz flyger på många destinationer i Norge till Europa, men har man någon maskin som övernattar i Norge som skulle kunna användas på morgon och kvällen?
 

fly4fun

Medlem
De skall starta den 5 november enligt CHECK-IN, med tanke på de minst sagt stränga in rese och karantän regler som Norge har, hur gör man med besättningen förmodar att de kommer från Ungern eller något annat östland?

Om man nu skall ha två A320 med bas i Oslo kan det inte bli så attraktiva tider på morgon och kväll för det är tre destinationer Wizz skall flyga på.
Wizz flyger på många destinationer i Norge till Europa, men har man någon maskin som övernattar i Norge som skulle kunna användas på morgon och kvällen?

Det mesta av Wizz trafiken till och från Norge kommer från Polen och då främst Gdansk och återvänder direkt tillbaka till basen dom kom från. Inga maskiner övernattar idag utanför Wizz baser. Nu minns inte tidtabellen utantill, men när jag kollade igår så var det inrikesflighter mellan typ kl.7 och 23 så jag tror inte att det blir personal som flyger GDN-OSL-BGO/TRD/TOS, utan dom behåller utlänska rutterna precis som innan och istället placerar utländsk personal 1-2-3 veckor åt gången i OSL tillsammans med 2 maskiner. Facket har redan höjt rösten, så vi får se var detta slutar.
 

fly4fun

Medlem
Hittade för övrigt biljetter Oslo - Tromsö för 220 NOK totalt tur och retur, med liten kabinväska (vanlig kabinväska kostar 110 kr till enkel).
 

011430121

Medlem
Något förvånande att SAS med SGH skall sköta marktjänsterna på OSL
Det är totalt 10 avgångar på vardagarna

Källa CHECK-IN.dk
Ligger bakom betal sida
 

Homer

Medlem
Selv om de skal fly innenriks via Oslo er det ingen fullverdig norsk base Wizz Air starter med. Det innebærer nemlig strengere krav fra myndighetene.
– Det blir to flymaskiner som kan stå over natten på Oslo lufthavn. Kostnaden er liten, og det blir derfor ingen høy risiko, understreker Elnæs.


Oväntat?:

– Ni av ti som kjøper billett for en euro kjøper mest sannsynlig noen av de tilleggstjenestene som bagasje, setevalg og så videre.
Wizz Air er best i klassen på det.
Analytiker tror Wizz Airs 10-kronersbillett kan komme til Norge – E24
 
Toppen