Senaste nytt

Wizz Air ändrar min resa

MLG55

Medlem
Tänkte fira min fru med en resa till Budapest i november.
Kollade runt lite och hittade bra biljetter med wiss (direkt flyg) från Göteborg
18 November GOT - BUD kl 20:40 och hemresa 21 November BUD-GOT kl 17:55
Helt ok resa för några dagar och boende på Corinthia Budapest Executive room.
Idag kom ett mail från wiss att de ändrat min resa och bad om ursäkt för det
Nya flygtider :eek:
Utresa? 20 November BUD-GOT kl 13:45 och hemresa? 20 November GOT-BUD kl 16:25
WTF!!!!!....hur fan tänkte de där :(:mad::mad::eek::eek::eek:

Fick inga pengar tillbaka :( utan bara kreditering till mitt wiss konto?
Som tur är fanns biljetter med Lufthansa via MUC istället och två tusen fattigare.
Jag som precis blivit EBG får bjuda in frugan på lite bubbel i loungen istället (om den nu är öppen)
 

Hvergang

Medlem
Om flygbolag bokar om en till en resa som skiljer sig väsentligt från den ursprungliga resplanen (vanligtvis mer än någon timme), så har man rätt till återbetalning. Detta gäller dock inte om du redan accepterat voucher. Om de ändrar/avbokar med mindre än 14 dagar till avresa kan man dessutom ha rätt till extra ersättning enligt EU:261/2004.

Du får helt enkelt se det som läropengar och vara lite mer på vakt innan du accepterar nästa gång.
 

MLG55

Medlem
Om flygbolag bokar om en till en resa som skiljer sig väsentligt från den ursprungliga resplanen (vanligtvis mer än någon timme), så har man rätt till återbetalning. Detta gäller dock inte om du redan accepterat voucher. Om de ändrar/avbokar med mindre än 14 dagar till avresa kan man dessutom ha rätt till extra ersättning enligt EU:261/2004.

Du får helt enkelt se det som läropengar och vara lite mer på vakt innan du accepterar nästa gång.
Pengarna kan få stå kvar....det gör inget då jag ändå snart kör en resa med dem igen.
Tyckte bara deras ombokning var riktigt konstig, då de ändrar min utresa från Sverige till Ungern :D
 
Toppen