Senaste nytt

Wings onboard courier

Cremant

Medlem
Hmm konstigt, utgår själv från UME. Det var riktigt tidskritiskt men kunden valde aldrig att acceptera så det blev inget. Antar att de bara skickade ut en förfrågan på måfå och att jag av en slump råkade sitta uppe med telefonen när det plingade till på whatsapp.

Det är precis så det går till - så fort de får en förfrågan från kund så börjar sökningen av kurir. Varje "agent" har sin egen "telefonbok" så det är inte alla som får förfrågan vid möjligt uppdrag.
 

apknug

Medlem
Jag fick detsamma. €250 samt att allt är betalt inklusive övernattning.

Man gör det inte direkt för pengarna, utan för att det är skoj och att man får flyga lite mer samt hänga i andra städer :)
Lämnar man in kvitton på mat och dryck och får ersättning för det? Eller är det en klumpsumma man får?

Kan ju kosta en slant på hotellets restaurang på kvällen efter uppdraget slutförande .......
 

Cremant

Medlem
Lämnar man in kvitton på mat och dryck och får ersättning för det? Eller är det en klumpsumma man får?

Kan ju kosta en slant på hotellets restaurang på kvällen efter uppdraget slutförande .......

Nej, ingen ersättning för mat och dryck.

Man får 250 Euro för ett uppdrag inom Europa samt ersättning för utlägg, t ex taxi etc. Utanför Europa är det vanligen 1000 Euro.
 

Mikeswe

Medlem
En fråga här.. ni som blivit antagna eller som “jobbar” med detta:

- Hur ofta brukar ni bli erbjudna denna typen av uppdrag?

Jag antar det beror på erfarenhet osv. Blev antagen för ett par månader sedan.. hade varit kul att testa ett uppdrag.
 

Birch

Medlem
Fick en förfrågan idag om ett uppdrag i "mitt område", ett paket skulle fraktas från Västerbotten till en storstad i Europa imorgon.
Tyvärr har jag jobb i morgon så var tvungen att tacka nej. Fick då en följdfråga om jag åtminstonde hade möjligheten att frakta detta paket till Luleå, sa att jag var tillgänglig efter 16.00 men sedan fick jag ett meddelande att det hela blev inställt.
Så sjukt trist då det hade varit fint med en tur just nu och typiskt på enda jobbhelgen på 4veckor...
 

Brandten

Medlem
Fick en förfrågan idag, ARN-BRU kl1720 med KLM och retur kl2145, vilket jag kunde ha accepterat om det inte var så att paketet måste checkas in 2h före. :(

För några veckor sedan var det ARN-IAD på agendan men kunde inte då heller.
 
Fick en förfrågan idag, ARN-BRU kl1720 med KLM och retur kl2145, vilket jag kunde ha accepterat om det inte var så att paketet måste checkas in 2h före. :(

För några veckor sedan var det ARN-IAD på agendan men kunde inte då heller.
Checka in 2h innan? Var det en regel från själva brokern eller? Då måste det varit mycket grejer, jag har lyckats checka in 16 kolli på gamla Berlin Tegel med 25min kvar till avgång. Allt handlar om erfarenhet :D
 

Brandten

Medlem
Checka in 2h innan? Var det en regel från själva brokern eller? Då måste det varit mycket grejer, jag har lyckats checka in 16 kolli på gamla Berlin Tegel med 25min kvar till avgång. Allt handlar om erfarenhet :D

Jag ställde inga följdfrågor. Ska hämta FruBrandten kl1700 på ARN som säkerligen pangat på lite vinare i loungen och på flyget så blir rätt dålig stämning om jag lämnar bilnyckeln med MiniBrandten i baksätet och själv hoppar på flyget till BRU. :D
 
Toppen