Senaste nytt

Wifi ombord på Lufthansa Group

Agö

Medlem
Samtidigt tror jag inte att 170 SEK (om man betalar 90 000SEK för biljetten) är speciellt mycket för 11 timmars Wifi på ett flygplan speciellt när de fungerar så bra som de gör. Till skillnad från andra bolag som bjuder på de där det fungerar katastrofalt i jämförelse mot Lufthansas som exempel.

Lite OT!

Qatar bjöd sina F pax ombord på 200MB data, sen att täckningen på A380 hos dem är katastrof och att internet fungerade 5% av resan gjorde ju att man inte kunde nvända vouchern alls!
Visa bifogad bild 53819

Thai airways va ju väldigt schyssta och bjuda på 5MB för F pax på A380, de försvann direkt när Wifi startades och all social media laddades in med meddelanden, notiser och sånt ;)
Visa bifogad bild 53820
Nej, med den åsikten kan ju Lufthansa ta betalt för vatten, caviar, besök i FCT, bensinkostnad för Porschen till planet m m...Vad hade du sagt om det?

Poängen med att flyga F är att resandet ska vara sömlöst - när biljetten väl är löst förväntar jag mig att det som erbjuds ombord också erbjuds utan kostnad. Jag avskyr det på dyra hotell och gör det även ombord ett flygplan.
 

Agö

Medlem
Det handlar inte om pengarna, det går ju även ta på utlägg om man reser i arbetet, det är principen och vad jag förväntar mig i en viss kabinklass ska ingå. Höj hellre alla C biljetter med 170kronor så man slipper det administriva mecket med betalning m.m. när man väl ska använda internetlinan).
Enig. Samtidigt ser jag problem med detta. Lufthansa har som bekant upp till 92 platser i affärsklass på t ex A380. Det finns en poäng i att inte göra det fritt för att möjliggöra användning. Jag kan se att F (samt deras egna högre statusmedlemmar) får gratis nät, sedan blir det svårare att motivera om man också vill kunna använda det på ett smärtfritt sätt.
 

blobloblo

Medlem
Håller med @Agö att F och status borde få det gratis. Däremot är det bra att det inte är helt fritt för alla. Ett överbelastat internet = katastrof.
 

JohanA

Medlem
Lugthansas nät fungerar väldigt bra. Reser ofta med LH och har alla uppgifter förifyllda så klickar bara några gånger på skärmen. Enda nackdelen är att man bara kan vara ansluten med en enhet åt gången.
 

Brandten

Medlem
Men för 17 euro på hela flighten va de väl värt det! Gick utan problem att chatta, skicka bilder och även köra skype samtal (1 sekunds delay). Tror jag använde 300MB minst under den flighten utan problem, väl värt som sagt! Flög FRA-HND-FRA och båda flighterna va B747-8i.

Jag fick bara 100MB + 15 min gratis (vilket räckte för min del). Snabbt tyckte jag det var också.
 

palmen

Moderator
Måste säga att jag var väldigt besviken på Lufthansas wifi från Frankfurt till San Francisco.
Köpte det dyraste paketet som skulle klara av "sociala medier och bilder". Att man inte har täckning på hela flighten framgick också tydligt. Detta kostade 29€

Mitt problem med detta var att hastigheten knappt räckte för att läsa text på forum, sociala medier var knappt att tänka på då det var så otroligt långsamt. Den tjänsten jag fick levererad var snarare den billigaste versionen som bara var för mail/text.
Största problemet var dock att wifi inte fungerade på 8h av flighten. När vi kom i höjd med färöarna slutade wifi fungera och kom igång ca 6h senare när vi kom över de lite mer bebodda delarna av Kanada, så fort vi passerade in i amerikanskt luftrum försvann tjänsten igen fram till landning.

Reklammerade detta till Lufthansa då jag inte fick den tjänst jag köpt.
Tyvärr utan något gehör från Lufthansa då de anser att jag nyttjat tjänstne då jag faktiskt kunde koppla upp på den (totalt 3 av 11h men utan angiven prestanda). Försökte förklara att de sält en tjänst till mig och att tjänsten inte har fungerat enligt specifikationen som gavs men detta lyssnade man inte på, då jag kunde koppla upp kunde de inte göra något mer.

Tog detta med Amex istället och reklammerade köpet. 2 minuter senare så var samtalet avklarat och de stryker denna debitering och har Lufthansa/T-mobile synpunkter på detta så får de ta det med Amex istället.

Snacka om skillna i hur man hanterar sina kunder. Detta är en av anledningarna till att det är bra att betala med Amex då man faktiskt får hjälp av dom när något skiter sig.
 
Toppen