Senaste nytt

Wifi ombord på Lufthansa Group

Dr. Miles

Expert
Någon som vet när Lufthansas A380 kommer utrustas med Wi-Fi?

Enligt kommentar från FlyerTalk (som sin tur hänvisar till in-flight magazine), Lufthansa kommer att börja installera FlyNet på Airbus A380 och Boeing 747-8 det här året.

UltraRant@FlyerTalk skrev:
Feb 10, 14, 9:12 pm

According to this months in flight magazine, all long haul fleet now have FlyNet, except the A380s and the 747-8s, which are being 'retrofitted' this year (smart move to not have it on the youngest part of the fleet by default. Guess you should always have something left to 'enhance'...).
FlyerTalk Forums - View Single Post - How to know which LH aircraft has FlyNet? [merged all about LH Flynet]
 

Agö

Medlem
Nu är Lufthansa på G med att installera WiFi på kort- och mellandistanskärror. Beräknas vara klart i mitten av 2018.

Passagerene vil få adgang til internettet via en trådløs adgang, der stilles til rådighed via deres egne mobile enheder. Udover basale funktioner som at surfe på nettet og tjekke e-mail, vil det også være muligt at få adgang til video-streaming. På et senere tidspunkt er det også planen, at passagererne kan benytte smartphones til at sende og modtage SMS samt dataoverførelser via egne mobilabonnementer.

Bredbånd på Lufthansa-fly fra oktober - CHECK-IN.dk
 

AtleFlyg

Medlem
Synd att det kostar att använda internet även när man flyger i business på Long-Haul och även som Star Alliance Gold member. De hänvisar till att internet driftas/sköts av externt bolag som tar pröjset. Men det lär vara exakt samma hos SAS gällande drift men att SAS bjuder på det.
 

Agö

Medlem
Synd att det kostar att använda internet även när man flyger i business på Long-Haul och även som Star Alliance Gold member. De hänvisar till att internet driftas/sköts av externt bolag som tar pröjset. Men det lär vara exakt samma hos SAS gällande drift men att SAS bjuder på det.
Gäller bisarrt nog även i First Class...Där borde de väl åtminstone kunna skrapa fram en voucher e.d.
 
A

Aurora

Guest
What's the use når det aldri fungerer. 3 x IC med LH 2014-2016 = aldri har wifi fungert.
 
Gäller bisarrt nog även i First Class...Där borde de väl åtminstone kunna skrapa fram en voucher e.d.
Men för 17 euro på hela flighten va de väl värt det! Gick utan problem att chatta, skicka bilder och även köra skype samtal (1 sekunds delay). Tror jag använde 300MB minst under den flighten utan problem, väl värt som sagt! Flög FRA-HND-FRA och båda flighterna va B747-8i.
 

Avgeek

Medlem
Synd att det kostar att använda internet även när man flyger i business på Long-Haul och även som Star Alliance Gold member. De hänvisar till att internet driftas/sköts av externt bolag som tar pröjset. Men det lär vara exakt samma hos SAS gällande drift men att SAS bjuder på det.
Lufthansas internet går inte ens att jämföra med SAS. Lufthansas funkar riktigt bra imho, kanske det bästa bland alla bolag jag provat. Kunde arbeta helt utan problem, göra det vanliga (inte streama videor osv), men allt annat gick riktigt bra. Tycker absolut det är värt priset om det leder till att det är bra upkeep och kvalitet på internet
 

AtleFlyg

Medlem
Ja men betalar man 90 000 kronor tycker jag att Lufthansa kan bjuda på en voucher.

Det handlar inte om pengarna, det går ju även ta på utlägg om man reser i arbetet, det är principen och vad jag förväntar mig i en viss kabinklass ska ingå. Höj hellre alla C biljetter med 170kronor så man slipper det administriva mecket med betalning m.m. när man väl ska använda internetlinan).
 
Samtidigt tror jag inte att 170 SEK (om man betalar 90 000SEK för biljetten) är speciellt mycket för 11 timmars Wifi på ett flygplan speciellt när de fungerar så bra som de gör. Till skillnad från andra bolag som bjuder på de där det fungerar katastrofalt i jämförelse mot Lufthansas som exempel.

Lite OT!

Qatar bjöd sina F pax ombord på 200MB data, sen att täckningen på A380 hos dem är katastrof och att internet fungerade 5% av resan gjorde ju att man inte kunde nvända vouchern alls!
Foto 2016-02-14 06 32 54.jpg

Thai airways va ju väldigt schyssta och bjuda på 5MB för F pax på A380, de försvann direkt när Wifi startades och all social media laddades in med meddelanden, notiser och sånt ;)
20160528_181054.jpg
 
Toppen