Senaste nytt

Vouchers som gick ut 2020 - var tänker ni använda dom?

aikelo

Medlem
Har bokat Bali i September.
Drar mitt Amex så ofta jag kan nu för att säkra upp en ny voucher om allt går åt skogen med denna voucher.

(Tror dock att de vouchers som förlängdes nu till 28/2 och 31/3 kommer förlängas ytterligare.)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
(Tror dock att de vouchers som förlängdes nu till 28/2 och 31/3 kommer förlängas ytterligare.)
SAS har tidigare gått ut och sagt att de inte kommer att förlängas mer än vad de gjort nu, så jag skulle inte räkna med att det blir någon mer förlängning. Sen kan ju självklart allt hända.
 

Mr Basic

Medlem
jag förtydligade i första posten. Men med de som gick ut 2020 menar jag de som gick ut 2020 inte de som intjänades 2020. Utan de som nu förlängts till feb/mars och resan måste utföras under 2021
Jag förstod det men i texten frågade du mer explicit ”vart ska man åka sommar 21?”, därav mitt förtydligande. Min resa är bokad med (Premium) voucher som är giltig tom 28/2-21.
 
Jag har en förhoppning om att bränna min voucher som går ut i mars till Italien i sept. Så vida jag inte kan hitta ngt ”roligt” till Jan - 22.
 

Homer

Medlem
Vouchern kommer ju inte gällas för ombokning väl? Tänker att de redan varit förlängda.

Har nyss diskuterats här (fast den här regeln kan de ju ändra närsomhelst)

What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if I rebook a SAS or Star Alliance bonus trip that is not canceled by the airline?
If your voucher has expired since you made your original booking you are allowed to rebook without a fee.
Rebooking can only be done to and from the same destinations as the original booking.
 

Johanna

Medlem
Har ju nyss diskuterats här (fast den regeln kan de ju ändra närsomhelst)

What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if I rebook a SAS or Star Alliance bonus trip that is not canceled by the airline?
If your voucher has expired since you made your original booking you are allowed to rebook without a fee.
Rebooking can only be done to and from the same destinations as the original booking.
Så himla bra. Det gör att det känns mindre riskfyllt att göra en bokning.
 

Bulle

Medlem
Avvaktar så länge jag kan och väntar på ev. ännu längre förlängning, annars blir det nog en inrikes.
 

CoooC

Medlem
Har nyss diskuterats här (fast den här regeln kan de ju ändra närsomhelst)

What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if I rebook a SAS or Star Alliance bonus trip that is not canceled by the airline?
If your voucher has expired since you made your original booking you are allowed to rebook without a fee.
Rebooking can only be done to and from the same destinations as the original booking.

Så himla bra. Det gör att det känns mindre riskfyllt att göra en bokning.

Här har jag laddat upp hela FAQn som en pdf.
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021) | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 
Toppen