Vivid - tysk utmanare till Revoult mm - nu med gratis metallkort

Diskussion i 'Kreditkort' startet af jacoph, 10 November 2020.

1. Tonton

Tonton Medlem

Hur ska man sedan beskattas på detta? Även om det verkar intressant, så låter det även krångligt. Antar att det är 30% skatt och att du måste fylla i en K4 manuellt?

Mattias Holmén og jerixon synes godt om dette.
  2. jacoph

jacoph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är faktiskt inte helt säker - då man inte tar någon risk är jag osäker på det räknas som kapital enligt SKV eller bara som att den återbetalning jag får från Vivid delvis är korrelerad med en aktie. (jag äger ju ingen aktie i verkligheten vad det verkar som)

Do I actually buy stocks and ETFs? | Vivid Money Help Center
    Do I have to pay taxes on cashback or Stock Rewards? | Vivid Money Help Center

Du betalar väl inte skatt på de bonuspoäng du får hos Amex tex?

3. Marric

Marric Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det borde väl deklareras med K4 och räknas som att man köper andelarna med egna pengar till det beloppet återbäringen är. Sen kommer man ju skatta 30% på vinsten man gör (eller kvitta mot kapitalunderskott). Om investeringen går ner borde man också göra avdrag och få tillbaka 30% på förlusten (återbäringen - försäljningspris).

Lite konstigt att de skriver att det inte är någon skatt då det ju beror på landet man är skattskyldig i.

edit: läste inte att de tagit bort risken. Väldigt nyfiken på hur de gjort det.. Men eftersom det är investering borde det fortfarande vara 30% på vinst.

4. jacoph

jacoph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Idag damp ett lila metallkort ner i brevlådan! Jag använder ändå mest Google Pay så har redan kunnat betala, men detta passar ju bra vid uttag tex.

Attached Files:

CMH synes godt om dette.
  5. McFace

McFace Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg ju intressant ut men att man bara kan sätta in EUR gör ju affären lite dassig just nu om man ska använda kortet i Sverige. Tydligen ska de tillåta insättning av andra valutor "senare".

molntankar synes godt om dette.
  6. Roq

Roq Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När beställde du? Mitt kort skulle enligt appen ha kommit i förrgår men har ännu inte anlänt. Undrar om det stött på patrull. De sa vid beställningen att man skulle se till att ha sitt namn på dörren och det har man givetvis.

7. jacoph

jacoph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Estimated delivery var 17e nov och det kom fram 19e.

Roq synes godt om dette.
  8. Davvelavve

Davvelavve Medlem

By:
    Kungsbacka
    Land:
    Sverige Sverige
    När får man sina 20€ när man blir inbjuden? Gjort första köp men inte dykt upp något.

9. McFace

McFace Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du måste handla för €20.

10. Greger

Greger Medlem

Jacoph, kan du bekräfta att överföringar måste ske i Euro från Revolut till Vivid?

Alltså blir det:

Top up Revolut i kronor >>> Växla i Revolut till Euro >>> Överför till Vivid >>> Handla på t.ex Lidl med Euro där Vivid växlar

Eller ska man växla även i Vivid...?

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!