Senaste nytt

Virgin Australia in voluntary administration

ACervin

Medlem
Ja nu hände det som många befarat en tid. Deloitte har tagit över tyglarna. Samtliga 10 000 anställda permitterade. Virgin Australia har försöka få lån från den Australiska regeringen, men bland annat Qantas har varit starkt emot (de har tydligen en ganska välfylld kassa) och regeringen har gått på linjen att om det skall utdelas stöd så skall det vara över hela branschen. Alltså inget stöd. Det faktum att Virgin Australia till stora delar ägs av Singapore Airlines och Etihad spelar säkert också in. Konsument organisationerna här klart bekymrade om Qantas skulle få monopol på inrikestrafiken. Vi får se vad som händer. Förhoppningsvis går det att rekonstruera Virgin Australia på ett vettigt sätt. Fick precis mail om att Virgin poängen är frusna (det har sedan en tid varit omöjligt att föra över poängen till Singapore Airlines).
 

RickardG

Medlem
Ser ut att bli komplicerat för mig att hantera de 15 biljetter jag hade med Tiger Air i sommar, som ställdes in och jag fick vouchers, som senare överfördes till credit hos just Virgin. Att det är betalat med Amex är dock en tröst.
 

ACervin

Medlem
Ser ut att bli komplicerat för mig att hantera de 15 biljetter jag hade med Tiger Air i sommar, som ställdes in och jag fick vouchers, som senare överfördes till credit hos just Virgin. Att det är betalat med Amex är dock en tröst

Jag tror att det skall mycket till för att Qantas hamnar i monopolställning. Det blir nog en rekonstruktion av Virgin Australia. Experter här i Australien tror att Virgin kommer tillbaka som ett inrikes lågpris flygbolag (vilket är hur det startade) och all utrikes trafik skalas bort. Förhoppningsvis kommer dina vouchers att fungera framöver.
 

ACervin

Medlem
Nu är annonsen på plats. Någon som vill köpa ett flygbolag?

IMG_1843.jpg
 
Toppen