Senaste nytt

Vinga Lounge (GOT) och lounge på Mallorca?

marviil

Medlem
Ska flyga GOT - PMI (Palma de Mallorca) i SAS Plus snart. Har inget Eurobonus statuskort.
SAS-loungen i GOT är stängd, men kan man komma in på Vinga Lounge? Kan inte hitta info om vad som krävs för att komma in där.

Och i PMI kommer jag nog inte in i någon lounge alls om jag förstått det rätt? SAS hade väl sagt upp avtalet med Star Alliance-loungerna där?

Tacksam för svar.
 

samet

Medlem
Ska flyga GOT - PMI (Palma de Mallorca) i SAS Plus snart. Har inget Eurobonus statuskort.
SAS-loungen i GOT är stängd, men kan man komma in på Vinga Lounge? Kan inte hitta info om vad som krävs för att komma in där.

Och i PMI kommer jag nog inte in i någon lounge alls om jag förstått det rätt? SAS hade väl sagt upp avtalet med Star Alliance-loungerna där?

Tacksam för svar.

Med ett Priority Pass kommer du in i Vinga. SAS/*A inga samarbeten med dem.
 

Davvelavve

Medlem
Du kan även betala inträde om du vill, tror de kostar 300 eller något sånt.

Tror lufthansa har samarbete med vinga och kanske även brussel. Men sas ville inte betala för den tjänsten.
 

marviil

Medlem
Med Priority pass så syftar du på prioritypass.com? Att jag har SAS Plus har kanske ingen betydelse för att komma in på Vinga? Tack
 

GOTBound

Medlem
Även British Airways om jag inte minns fel.
Stämmer, British Airways och Finnair. Loungens öppettider justerades 1/10 för matcha BA och AY's respektive kvällsavgångar.
Air France och KLM har även Vinga Lounge som kontraktslounge.
I princip är det väl bara nu SK och TK av legacy carriers på GOT som inte använder Vinga lounge.

Fotnot: BA. AY, KL och AF hade Vinga lounge som kontraktslounge före Covi-19 också.
 
Toppen