Senaste nytt

Vilket Skyteam bonusprogram ska man välja?

conman

Ny medlem
Hej och Tack för alla svar!

Har inte reggat något ännu. Jag kommer nog prioritera *A när jag kan men det är väl alltid något att lägga in på Skyteam och värt att sätta igång det, för vem vet hur framtiden ser ut. Det är inte mycket mer planerat som jag vet nu men om jag ser bakåt i tiden och gissar baserat på det så har KLM, Delta, AF varit mer economy, och *A mer business... Så baserat på era tips blir det nog registrering hos Delta SkyMiles. Återigen, tack för hjälpen, och jag uppdaterar om jag har något intressant att berätta.
 

Dr. Miles

Expert
Hej och Tack för alla svar!

Har inte reggat något ännu. Jag kommer nog prioritera *A när jag kan men det är väl alltid något att lägga in på Skyteam och värt att sätta igång det, för vem vet hur framtiden ser ut. Det är inte mycket mer planerat som jag vet nu men om jag ser bakåt i tiden och gissar baserat på det så har KLM, Delta, AF varit mer economy, och *A mer business... Så baserat på era tips blir det nog registrering hos Delta SkyMiles. Återigen, tack för hjälpen, och jag uppdaterar om jag har något intressant att berätta.

Mitt råd är skaffa Delta SkyMiles konto för säkerhets skull. De flesta billiga ekonomiklass biljetter hos Air France, KLM, Alitalia och Delta ger 100% miles och intjänade milesen går inte ut.
 

Gnopps

Medlem
Mitt råd är skaffa Delta SkyMiles konto för säkerhets skull. De flesta billiga ekonomiklass biljetter hos Air France, KLM, Alitalia och Delta ger 100% miles och intjänade milesen går inte ut.
Dock så finns det ett rykte om att Delta snart kommer ändra sin intjäning så att billiga biljetter tjänar mindre.
 

henrik l

Medlem
Någon som vet hur lång tid det innan milen kommer in om man flyger med partner. Flög med AZ i fredags och har inte sett något ännu.
 

henrik l

Medlem
Det är inte bara SAS-IT som kan:D Bokade några Alitaliaflighter i veckan och när jag skulle lägga in mitt Skymilesnummer talade systemet om att det inte kände igen det, trots att jag kryssat rutan för Delta. Testade några varianter men icke då. Funkade iofs att lägga in numret vid web check-in, men dom milen har jag inte sett röken av fast två veckor har gått. Så nu får man vänta minst till 90 dagar efter flighten om man ska efterregistrera:(

Edit: När jag ska registrera mitt Skymiles på Points.com får jag meddelandet att numret inte känns igen, fast jag har kopierat direkt från Skymilessidan:(
 
Last edited:
Deltas hemsida slår nog allt med långmila steg när det gäller oanvändbarhet. Det går inte söka en mer komplicerad resa än direkt r/t där.
Jag brukar använda hipmunk att söka och DL hemsida att betala och boka.
 

Gnopps

Medlem
Det är inte bara SAS-IT som kan:D Bokade några Alitaliaflighter i veckan och när jag skulle lägga in mitt Skymilesnummer talade systemet om att det inte kände igen det, trots att jag kryssat rutan för Delta. Testade några varianter men icke då. Funkade iofs att lägga in numret vid web check-in, men dom milen har jag inte sett röken av fast två veckor har gått. Så nu får man vänta minst till 90 dagar efter flighten om man ska efterregistrera:(

Edit: När jag ska registrera mitt Skymiles på Points.com får jag meddelandet att numret inte känns igen, fast jag har kopierat direkt från Skymilessidan:(
Är du säker att du använder helt rätt nummer? Dvs. utan "DL" i början? Om du nyss registrerat ditt program kan det vara att det ej ännu finns i de globala databaserna.
 
En till anledning till att välja Delta SkyMiles: när man når Platinum och Diamond nivåerna så får man välja Choice benefits.
2 av dessa är extra intressanta:
1. SWU vouchers som man kan använda för upgrades även hos AF/KL.
2. Ett extra statuskort som man får ge bort till vem man önskar vilket är av ett bra värde ifall man har nära och köra som också reser.

Sen är det ju nästan helt omöjligt att nå upp till högsta nivåerna på antal segments men på miles är inte så svårt. Jag tror jag kommer att överge FB så fort jag når Gold.
 
Toppen