Senaste nytt

Vilket lounge använder Emirates på Arlanda?

NotRyan

Medlem
Har Emirates egen lounge på Köpenhamn? I så fall tror jag att de kanske gör en ny lounge även i Stockholm, men annars tror jag att de anlitar någon av befintliga loungeoperatörer.



Det finns en tråd om denna plats. (eller kanske inte det samma?)
http://www.businessclass.se/flygplatser/4002-sas-nya-lounge-pa-arlanda-aldrig-blev-klar.html

Nja, jag tror nog Traveller menar trappan som går upp där säkerhetskontrollen var förut, innan dom byggde den nya i 2 våningar...Eller?
 

Jacob

Medlem
Givetvis blir det någon av Menzies loungerna, men största sannolikhet den vid F-piren eftersom den kommer vara närmast, jag utgår från att Emirates kommer parkera vid F-piren.

Emirates har visserligen en ganska gedigen lista på lounger runt om i världen, men de har inte lounge på någon flygplats med mindre än minimum två dagliga avgångar.

Stockholm är än så länge en alldeles för liten destination och ingen vet ju ens om linjen kommer bli lönsam, det är nog ganska långt bort innan en lounge överhuvudtaget kommer övervägas. Närmare till hands ligger i så fall att öppna en lounge i Köpenhamn med tanke på att Emirates överväger att starta en linje Köpenhamn-Seattle.

Men hoppas kan man alltid, Emirates har generellt bra lounger med bra mat och dryck.
 

Magino

Medlem
Sen har jag mycket svårt att se att de som reser i F kommer få tillgång till någon bättre lounge än de som reser i C då bortsett från Dubai och Buenos Aires har Emirates F och C resenärer tillgång till samma lounge. Inte ens deras egna lounger runt om i världen har någon egen F del.
 

Jacob

Medlem
Sen har jag mycket svårt att se att de som reser i F kommer få tillgång till någon bättre lounge än de som reser i C då bortsett från Dubai och Buenos Aires har Emirates F och C resenärer tillgång till samma lounge. Inte ens deras egna lounger runt om i världen har någon egen F del.
Emirates gemensamma business/first lounger brukar ju generellt andas mer första klass än business class. Ganska lyxig inredning och bra med mat och dryck, ofta både buffé och en enklare à la carte meny samt champagne för självservering. Så en Emirates lounge till Arlanda vore trevligt, och ännu bättre om den funkar med Priority Pass också... ;) Men realistiskt lär det nog krävas en del svarta siffror och kanske ytterligare en daglig avgång innan en lounge på Arlanda blir aktuell.
 
Toppen