Senaste nytt

Vilket lojalitetsprogram ska jag välja

Virre888

Medlem
Hej!
Kommer flyga följande sträcka tur-retur med Qatar - ekonomi. ARN-DOH-DAD
Är ej medlem i Oneworld sedan tidigare. Var ska jag placera mina intjänade poäng? Flyger inte ofta med oneworld.

Tips på vad jag kan använda poängen till?
 

JohnR

Medlem
Ja valde aa för ow poäng.

Största anledningen var för att jag inte flyger med ow tillräckligt ofta för att få status.

Hos aa advantage så räcker det med att ha en aktivitet på kontot var 18:e månad så går inte poängen ut.
 

Tonton

Medlem
Hej!
Kommer flyga följande sträcka tur-retur med Qatar - ekonomi. ARN-DOH-DAD
Är ej medlem i Oneworld sedan tidigare. Var ska jag placera mina intjänade poäng? Flyger inte ofta med oneworld.

Tips på vad jag kan använda poängen till?

Kolla vilken bokningsklass din bokning har och fyll följaktligen i den kolumnen så ser du hur mycket poäng du får till olika program.

Where to Credit | Where to Credit Qatar Airways Flights
 
Långflygning med Iberia med familj (4 pers) och ingen är medlem i något OW-bonusprogram. Är det som det står ovan BA som rekommenderas för att kunna slå ihop poängen? Till vardags är det *A som gäller och därför är status inte av intresse såvida någon inte erbjuder match (mot EBD). Behöver varje person ett medlemskonto på BA för att sedan länkas till någon pool? Om en av personerna av olika skäl inte bör tillhöra familje poolen, bör även denne kreditera till BA?

Då flighten är inom en (MYCKET) snar framtid så har jag en fråga om efterhandsregistrering också. Jag förmodar att det funkar ungefär som på SAS gällande registreringen men undrar om kontona nödvändigtvis behöver vara startade innan flighten.
 
Toppen