Senaste nytt

Vilket hotell i Tokyo har bra Club lounge

TravelARN

Medlem
Vi ska åka till Tokyo nästa år och har börjat titta på hotell. En av de viktigaste parametrarna är att hotellet ska ha en riktigt bra Club lounge.

Ska stanna 3 nätter i Tokyo innan vi åker vidare till Kyoto. Budget totalt 10 000-12 000 SEK. Eftersom vi stannar i Tokyo bara några dagar så skulle vi vilja bo ganska centralt (men inget krav).

Någon som har några bra tips/erfarenheter?
 

MarDrum

Medlem
The Prince Gallery Tokyo Kioicho, bodde jag på 2017.

Bra Lounge, med frukost och Champagne och härliga rum.
Tyckte att det låg centralt, med tunnelbanestation i källaren.

IMG_20171110_090547.jpg
IMG_20171109_170419.jpg IMG_20171110_062321.jpg IMG_20171109_160840.jpg
 

nissefalk

Medlem
Hilton Tokyo Shinjuku bodde vi på 2016.
Sjukt bra lounge tyckte jag med i princip full middag /skumpa/drinkar etc.
Samt frulke där eller i main restautant.
Bra läge oxå!

Jag har också bott där och håller med om att loungen är bra, MEN, det kan ibland vara väldigt fullt med folk, har man Diamond med Hilton så får man då tillgång till en dedikerad Diamond lounge där det är betydligt lugnare och i den loungen är det väldigt privat och trevligt.
 

Kimmen00

Medlem
Jag har också bott där och håller med om att loungen är bra, MEN, det kan ibland vara väldigt fullt med folk, har man Diamond med Hilton så får man då tillgång till en dedikerad Diamond lounge där det är betydligt lugnare och i den loungen är det väldigt privat och trevligt.

Ja det är den!
 

ondevall

Medlem
Väcker liv i den här tråden igen med frågan om någon har aktuella erfarenheter av hur loungeutbudet på Tokyohotell ser ut i praktiken nu när landet äntligen öppnar upp för individuella resenärer? Är det öppet som vanligt? Är utbud och service begränsat och covidanpassat?
 

xz0781

Medlem
Bodde 3 nätter på Hyatt Regency Shinjuku club level i förra veckan. Rummet kostade ca SEK 2.200:- /natt med club lounge access. Inte mycket att skriva hem om dock. Man kunde inte välja att äta frukosten på stora buffetrestaurangen (som var mkt bättre) utan fick hålla till godo med club lounge-frukosten som var sådär. Hoppade över afternoon tea och cocktail hours bestod av billiga viner, Cava och ett par spritflaskor. Det ätbara var några ostar, torkad skinka eller rökt lax och man blev erbjuden en varm mycket liten fisk eller kötträtt. Det som var helt ok var rummen som var stora (35 kvm) med stora bekväma sängar.
 
Toppen