Senaste nytt

Vilket hotell för 7 dagars "sandlåda" i Bangkok?

LSH

Medlem
Det blev ett Premium executive på Hilton Sukhumvit Bangkok. Många av Marriotts hotell klarade inte mitt budgetkrav. Andra tillät bara rum utan lounge.
Loungen är stängd för renovering men en av restaurangerna används istället och ordinarie utbud ska finnas.

Förmodligen hade jag fått ett lite bättre rum på Conrad för samma pris men jag väger in läget. Det började också blir bråttom at boka för att hinna ansöka om Thaipass och jag hade haft mejlväxling med Sukhumvit.

Kanske lite ostrategiskt att boka bästa rummet eftersom det nu inte finns något utrymme för uppgradering. Checkar in på lördag.
 

Rickard_O

Medlem
Inget av Hilton hotellen verkar ha sina lounger i bruk enligt deras "What to expect: Available, but with modified service".
EDIT: Kanske tog mig lite mycket friheter i denna text, har läst att loungen hos Millennium är flyttad till resturangen. Så jag pudlar och säger att det kan vara så att dom inte är i sitt vanliga habitat helt enkelt! :)

Har du testat alla Hilton/Conrad i Bangkok? Så fall får du gärna säga vilken du tycker man ska bo på, har prel. bokat Millennium, varför vet jag inte riktigt, men deras Panoramic Suite kändes prisvärd gentemot Conrad och hittade inget rum som motsvarade det på Sukhumvit
Rättar mig själv på en av punkterna, loungen på Millennium är i bruk!

Afternoon tea med mocktails 14-16, och nu serveras det grogg och bira 17-19!
D32C3FB7-4956-497C-A288-99121AFD556A.jpeg
 

TDB

Medlem
Jeg sjekker inn på Conrad Bangkok i morgen og går utifra det er servering i loungen der også da. Krysser fingrene ;-)
 

Rickard_O

Medlem
Jeg sjekker inn på Conrad Bangkok i morgen og går utifra det er servering i loungen der også da. Krysser fingrene ;-)

Då har vi tre baser täckta! Säg till om ni vill köra en BC-träff. Jag är kvar i stan till lördag kväll.

Checkade in på Conrad för 2h sen, loungen är öppen!
En trevlig afternoon tea serveras.
78FF86B7-1EBC-4888-9381-FFE55D031F44.jpeg

Håller även på och dricker upp all gammal cola zero som stått och samlat damm under pandemin så @011430121 har fräsch när han kommer!
3FD85E82-B398-4266-910E-733FBFBB5049.jpeg
 
Toppen