Senaste nytt

Vilket hotel i Hilton Group ska man satsa på för en lugn och mysig weekend i Södra Florida?

JAW

Medlem
Hilton Casa Marina Key West är fortfarande A Waldorf Astoria Resort men Hilton Curio ligger strax väster om. Vi bodde på Casa Marina både 2010, 2011 och 2012 och då var det en av våra favoriter. En middag vid ett bord i sanden bredvid piren kan klart rekommenderas.
 

Berglund

Medlem
Key West eller Key Largo (inte varit på någon av dem tidigare).
Trevligt!
Har inte själv varit på något av Hiltonhotellen där nere, vi bodde själva på ett litet pensionat.

Däremot vill jag flagga för att det tar längre tid att köra ner dit än man tänker sig. Vägen är liten. Två nätter är förstås bättre än inga men jag hade varmt rekommenderat en natt till, för att kunna ta del av denna fantastiska del av USA till fullo!

I övrigt kan jag bara hålla med @Senator - Hilton Bentley Miami är fantastiskt!
 

JAW

Medlem
Hilton Bentley är också vår favorit Miami. Här får man väldigt mycket Miami känsla med närheten till både South Beach och Ocean Drive. En suite med utsikt över beachen rekommenderas även om det naturligtvis inte är billigt. Ibland har man fått champagne vid incheckningen vilket ger en trevlig känsla. Enda incidenten under många besök var när Valet Parking en gång lyckades fixa en door ding på vår privata bil men efter lite påtryckning från oss lovade de dock att stå för kostnaden.
... men på senare år har vi oftast bott på Hilton Miami Airport Blue Lagoon. Mest för att det är bekvämt nära flygplatsen om man bara stannar en natt och skall flyga dagen efter.
 

JAW

Medlem
... och en annan Waldorf Astoria Resort favorit är Boca Beach Club med ett suveränt läge på beachen i Boca Raton. Stort poolområde, härlig utsikt och utsökt frukost.
När vi var där 2016 hamnade vi mitt i filminspelningen av Baywatch med the Rock, Dwayne Johnson. Många snabba bilar vid hotellentren den kvällen ...

... och en annan lite enklare favorit är Hilton West Palm Beach. Hotellet har ett trevligt poolområde och ligger bra till om man skall flyga från PBI. Ett minne härifrån var när hotellet kryllade av Secret Service agenter ... orsaken var att Trump var på Mar-a-Lago Club i West Palm Beach.
 
3 dar ger ju knappast möjlighet till Key West. Vi brukar hålla oss norrut. Boca Raton. Stränderna är tycker vi bättre än Miami, dock är det ännu bättre på västkusten men då ni har 3 dar så är det inte aktuellt har bott på dessa 2 bla. Båda är bra Waldorf är dyrare men vassast.
Boca Raton Resort & Club | Luxury Resort in Boca Raton

[url="https://www.hilton.com/en/hotels/bctbuqq-waterstone-resort-and-marina-boca-raton/?SEO_id=GMB-QQ-BCTBUQQ"]Hotels in Boca Raton - Waterstone - Curio Collection by Hilton
[/URL]

 

TP12

Medlem
3 dar ger ju knappast möjlighet till Key West. Vi brukar hålla oss norrut. Boca Raton. Stränderna är tycker vi bättre än Miami, dock är det ännu bättre på västkusten men då ni har 3 dar så är det inte aktuellt har bott på dessa 2 bla. Båda är bra Waldorf är dyrare men vassast.
Boca Raton Resort & Club | Luxury Resort in Boca Raton

Hotels in Boca Raton - Waterstone - Curio Collection by Hilton
https://www.bocaresort.com/?SEO_id=GMB-WA-BCTRCWA

Tack! Sammanlagt har vi 7-8 dagar på plats och tänkte splitta dem mellan South Beach och något annat. Så skulle kunna lägga fler dagar i tex. Key West om det är smartare. Får fundera på detta.
 

GOTBound

Medlem
Du har ju även både Conrad och Hilton resortsen nästan bredvid varandra beachfront i Fort Lauderdale också, promenadavstånd till Las Olas Beachfront och även till Galleria Mall.

Jag gillar stranden i Fort Lauderdale, framför allt den delen där dessa två ligger. Jag har inte bott på ngt av hotellen i fråga men jag spenderade oförskämt mkt r&r tid i området under 00-talet.
 

JAW

Medlem
Vi har oftast stannat 3 nätter i Key West och därmed fått 2 hela dagar där. För oss har det räckt väl eftersom vi inte ligger hela dagarna vid poolen eller på stranden. Sedan är ju bilresan dit och tillbaka lite en höjdpunkt i sig också. Ett lunch stopp på Sunset Grille på ön Marathon brukar alltid bli uppskattat ... ett ganska enkelt ställe men med en underbar utsikt.
Numera tillbringar vi mer tid på Floridas västkust speciellt i Tampa ... eftersom vår dotter bor där ...
Hela regionen med Tampa, Clearwater Beach, och St Petersburg är ju helt fantastiskt. Ibland har vi även bott på Hilton Clearwater Beach Resort som ligger direkt på stranden ... en kall öl i Tommy’s Tiki Bar på beachen där är inte helt fel ...
 
Toppen