Senaste nytt

Vilket Hiltonhotell rekommenderas i Shanghai för en förstagångsbesökare?

Maja

Medlem
Dammar av min gamla tråd då förra resan blev inställd p.g.a. världsläget och lite annat.

Tänker att jag gör ett nytt försök i månadskiftet okt/nov 2024!

Någon som varit i Shanghai nyligen och har koll på framför allt Hiltonhotellen? Åker med 15-åriga dottern.
 
Dammar av min gamla tråd då förra resan blev inställd p.g.a. världsläget och lite annat.

Tänker att jag gör ett nytt försök i månadskiftet okt/nov 2024!

Någon som varit i Shanghai nyligen och har koll på framför allt Hiltonhotellen? Åker med 15-åriga dottern.
Min erfarenhet med hotell i Kina är att köra på de nybyggda (För att garantera bra AC och luft). Iom att det inte är så många Hilton i "centrala" Shanghai, skulle jag nog säga Conrad. Väldigt nära shopping om det du och dottern gillar det. Samt nära tunnelbana när det är för mycket trafik med taxi.

Waldorf funkar också, då är man verkligen i smeten, men tycker att man kan spendera dom pengarna på mat istället, och då är Conrad tillräckligt bra :D
 

Lagerman

Medlem
Instämmer med @WillePille . Conrad ligger väldigt bra till både för shopping (ligger ju smällmitt på Nanjing Lu).

Även för kommunikationer (jag åker bara Metron när jag är i Shanghai) så ligger hotellet bra till. 5 minuter att kvista från Peoples square station.
 
Tack @WillePille Ska kolla in priserna och jämföra lite!

Om jag åker på poäng så bör jag satsa på Waldorf väl?
Såvida Waldorf inte är för mycket dyrare i poäng! Sen så är Conrad större, så om ni gillar att bo högre upp är den bättre. Waldorf är dock precis vid the Bund, så eventuellt bra utsikt över vattnet (Dock tycker jag att floden i Shanghai är sjukt smutsig, riktigt brunt vatten :rolleyes:)

Båda är nog bra, men du får bestämma vad som är prisvärt, och vad ni gillar att ha i närheten + view etc :)
 
Bodde på Conrad för en månad sedan. Läget är bra vid Peoples Parks tunnelbanestation och Nanjing Road. Fick bra rum som HHD men loungen var inte som övriga Asien. Dåligt utbud och självservering. Men jag kommer bo där nästa gång med pga läget o Hilton.
 
Toppen