Senaste nytt

Vilket Hiltonhotell rekommenderas i Shanghai för en förstagångsbesökare?

Maja

Medlem
Vänder och vrider på vart jag ska boka nästa års sportlov med 2-4-1 som går ut nu 31/3-21.

Shanghai är ett av alternativen som har seglat upp. Då det är första gången jag besöker mainland China och aldrig har satt min fot i Shanghai så vänder jag mig till expertisen här för råd kring hotellbokning.

Vill gärna hålla mig till Hiltonhotellen då det är där jag har status (HHG). Vilket hotell skulle ni rekommendera för en förstagångsbesökare?

Vad vi vill göra? Bra fråga, allt är än så länge på planeringstadiet, men The Bund, Disneyland (?),
Yuyuan Garden, och säkert en massa annat som jag än så länge inte känner till att vi måste se/göra när vi besöker denna storstad.

Vilket hotell får jag bäst valuta hos? Andra saker som är bra att tänka på när man besöker Shanghai som jag måste ta hänsyn till?

Tack på förhand för all tänkbar input! :)
 

Maja

Medlem
Tack @Dreamliner Hade helst sett att jag lägger vistelsen på Hilton med anledning av att uppnå antal nätter nästa år etc. Ska kolla in ditt tips ändå. Vad ligger ditt hotellförslag bra till?

@Glenn E Har du någon input? Du har väl arbetat och bott/bor i Shanghai?
 

Tonton

Medlem
Jag hade lätt valt Hilton Shanghai. Närheten till Jing'an park och French Concession är riktigt fint. Men det är även ruskigt bra kommunikation därifrån med tuben. Jag bodde några hundra meter ifrån Hilton Shanghai under den perioden som jag bodde i Shanghai på heltid :)

Waldorf Astoria hade ju inte heller varit fel, men jag skulle personligen åka in till området kring the Bund och IFC, snarare än att bo där.


Tips om att göra i Shanghai:
 
Tack @Dreamliner Hade helst sett att jag lägger vistelsen på Hilton med anledning av att uppnå antal nätter nästa år etc. Ska kolla in ditt tips ändå. Vad ligger ditt hotellförslag bra till?

@Glenn E Har du någon input? Du har väl arbetat och bott/bor i Shanghai?
Jag vet hur det är med nätter men sedan Hilton Shanghai stängde centralt för några år sedan så bor jag alltid på New World. Nära till Kina pulsen och neonljusen som får Time Square och London att blekna, tunnelbana Peoples Park i källaren bara enkelt helt enkelt.
 
Jag hade lätt valt Hilton Shanghai. Närheten till Jing'an park och French Concession är riktigt fint. Men det är även ruskigt bra kommunikation därifrån med tuben. Jag bodde några hundra meter ifrån Hilton Shanghai under den perioden som jag bodde i Shanghai på heltid :)

Waldorf Astoria hade ju inte heller varit fel, men jag skulle personligen åka in till området kring the Bund och IFC, snarare än att bo där.


Tips om att göra i Shanghai:
Är inte Hilton Shanghai stängt?
 
Waldorf är väl alternativet om ni verkligen måste bo på Hilton. Har inte bott där pga pris över budget. Är ni där en vecka och har gott om tid så kan ni givetvis bo på de andra Hilton men för korta stays tycker jag de ligger off.
 

Glenn E

Medlem
Hilton Shanghai hör inte till Hilton längre. Hilton Shanghai Hongqiao gillar jag. Fina rum, bra pool och trevlig layout på hotellet. Det ligger en bit från centrum. Ett bra sätt att ta sig mot centrum 7-10 km bort är buss 71. Kanske knappt 1 km till hållplatsen. Den kör snabbt genom centrum med ändhållplats vid Waldorf Astoria på the Bund.
Taxi finns ju också.
Så för att få in status nätter till Hilton i Shanghai nu skulle jag välja Hilton Hongqiao. Välj inte Doubletree Jingan som är kasst. Doubletree Pudong var bra men nu tror jag halva hotellet har annan verksamhet.
 
Toppen