Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Treo

Medlem
Kom precis hem från 4 nätter på Conrad New York och är riktigt nöjd. Har inget att jämföra med i NY, men hotellet och rummen var riktigt fräscha.

Som HHG fick vi a la carte-frukost på vardagarna (antingen 20 USD per person eller ett val av förvalda Hilton Honors-val) och på helgen bjöds det på frukostbuffé. Precis som det nämndes tidigare är buffén riktigt bra i amerikanska mått.

Jag håller med om att det är ett mycket bra hotell, även om frukostmatsalen var väldigt skramlig. När jag var där med två (halvvuxna) barn i somras ”bjöd” man på alla frukostvarmrätter dvs även utanför HH-menyn, till och med när vi tog in en extra fruit platter. Så $50 Compliments of Conrad-kredit/natt fick ”offras” på kvällsdrinkar. Och $10 i dricks per frukost.

Roof top-baren blir tyvärr fullsatt väldigt snabbt.

HHD.
 

Senator

Moderator
Jag hade missat att det är President's Day på måndag när jag är på inresa med en arbetsdag på tisdag innan San Fran/San Jose/Palo Alto via LAX. Kollade min bokning på The Renwick som jag redan tyckte var billigt, men nu får jag detta hotell för $113 per natt. Sen har CORP RATE förhandlat bort "Urban Destination Charge" på $35 per natt. Jag tog en Gallery King Suite till $157 som var billigare än min förra reservation.

Andra priser måndag till tisdag:
Millennium New York Times Square: $95
Hilton Times Square: $113
HGI Times Square: $78
Hilton Fashion District: $92
allt exkl. skatter och avgifter

Jag avslutar dagen nära Conrad Downtown, men orkade inte bo där för att ta mig upp till Flatiron och MSG område där jag har mina möten på morgonen.

Mao, det är januari och februari man skall bo på hotell i NYC :)
 

mika

Medlem
Finns det förresten en sammanställning av Hiltons i New York som tar eller tar inte "Urban Destination Charge"? Jag har försökt ha som princip att inte boka hotell som tar den, då det är ett scam. Bokade Bernic för nästa resan, dom tar inget Urban Charge och priset var ca 100$/natt.
 

mika

Medlem
Vi bodde på the Bernic i augusti 2019. Fick Penthouse sviten på översta våningen med sisådär fem-sex meters takhöjd, fjärrstyrda rullgardiner och annat. Vi var båda två mycket nöjda och jag kan klart rekommendera hotellet!!!

Jag har bott två gånger på Bernic, inte fått något Penthouse-svit, men helt OK upgrades ändå. Även jag gillar hotellet.
 

Senator

Moderator
Vi bodde på the Bernic i augusti 2019. Fick Penthouse sviten på översta våningen med sisådär fem-sex meters takhöjd, fjärrstyrda rullgardiner och annat. Vi var båda två mycket nöjda och jag kan klart rekommendera hotellet!!!

Jag har bott två gånger på Bernic, inte fått något Penthouse-svit, men helt OK upgrades ändå. Även jag gillar hotellet.

Tack för tipset. Jag ändrar till 1 KING BED CORNER ROOM WITH BALCONY AND DESK, $139 per natt. Högsta kategori innan suite.
 

Najk

Medlem
Även jag bokade Bernic efter rekommendation, högsta kategori innan svit. Ska dit om 2v.

Behåller min bokning tills vidare på Millenium Downtown där jag har en bokning på svit inkl skatter o avgifter på ca 160 USD/natt.

Ska kika på vad som blir bäst att bo sett till vart jag ska och vill göra :)
 
Jag hade missat att det är President's Day på måndag när jag är på inresa med en arbetsdag på tisdag innan San Fran/San Jose/Palo Alto via LAX. Kollade min bokning på The Renwick som jag redan tyckte var billigt, men nu får jag detta hotell för $113 per natt. Sen har CORP RATE förhandlat bort "Urban Destination Charge" på $35 per natt. Jag tog en Gallery King Suite till $157 som var billigare än min förra reservation.

Andra priser måndag till tisdag:
Millennium New York Times Square: $95
Hilton Times Square: $113
HGI Times Square: $78
Hilton Fashion District: $92
allt exkl. skatter och avgifter

Jag avslutar dagen nära Conrad Downtown, men orkade inte bo där för att ta mig upp till Flatiron och MSG område där jag har mina möten på morgonen.

Mao, det är januari och februari man skall bo på hotell i NYC :)
Alltid trevligt med låga priser men en del av anledningen till det nu måste vara att kineserna har väldigt svårt att resa och särskilt till USA.
 

Senator

Moderator
Alltid trevligt med låga priser men en del av anledningen till det nu måste vara att kineserna har väldigt svårt att resa och särskilt till USA.

Nja.. Bay Area är sitt sedvanliga absurda med $999 för Hilton Santa Clara nästa vecka. Dock är alla Hilton i centrala SF runt $260-280 som är hyfsat lågt.

Det är väl mer lågsäsong överlag i NYC.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

taxvalp

Medlem
Nja.. Bay Area är sitt sedvanliga absurda med $999 för Hilton Santa Clara nästa vecka. Dock är alla Hilton i centrala SF runt $260-280 som är hyfsat lågt.

Det är väl mer lågsäsong överlag i NYC.

Lite OT i denna tråd men det är relativ prispress även i SF (Coronarelaterat?). Bokade en natt på Fairmont SF i slutet av febrauri via Amex FHR för cirka 300 USD med frukost och 100 USD credit. Går även att boka ett rum direkt för 224 USD + skatter och avgifter vilket även det är ett riktigt bra pris. Hilton i stan för 120-130 per natt plus skatter samma tid, har inte sett liknande priser tidigare.
 
Toppen