Senaste nytt

Vilket Hilton-hotell i Los Angeles?

Vilket hotell kan ni rekommendera i LA?
Har budget på ca 2000 kr per natt för 3 pers.
Har ca 60k Hiltonpoäng så kanske kan hjälpa till en natt. Är HHG.
Bokar man poängnatten separat i en egen bokning eller hur lägger man upp det?
Har bil så parkering krävs. Pool är också att föredra.
Har ej varit i LA så vet ej vilket område som lämpar sig bäst för förstagångsbesökare.
Har förstått att trafiken kan vara jobbig så man vill ej bo för långt bort?

Resan kommer ske i juli om detta blir möjligt.

Tack på förhand!
 

pycko

Medlem
Ingen lätt fråga att svara på. Hur länge skall ni vara i Los Angeles? Vad vill ni se? Även om det på kartan ser ut att vara korta avstånd så tar det alltid längre tid än man tror att köra från ett ställe till ett annat.
Vi bor alltid ute vid havet, antingen Marina del Rey eller Santa Monica, visserligen längre om man skall till Beverly Hills, downtown, Hollywood Sign etc men vi älskar att ta en promenad från Marina del Rey till Santa Monica utmed Venice Beach och sen luncha innan vi tar en Uber tillbaka.
Oftast kan du använda dina poäng som delbetalning vid en bokning men inte alltid. Kolla också vad parkeringen kostar, kan vara allt från 15 till 50 $ per natt.
 

011430121

Medlem
Vilket hotell kan ni rekommendera i LA?
Har budget på ca 2000 kr per natt för 3 pers.
Har ca 60k Hiltonpoäng så kanske kan hjälpa till en natt. Är HHG.
Bokar man poängnatten separat i en egen bokning eller hur lägger man upp det?
Har bil så parkering krävs. Pool är också att föredra.
Har ej varit i LA så vet ej vilket område som lämpar sig bäst för förstagångsbesökare.
Har förstått att trafiken kan vara jobbig så man vill ej bo för långt bort?

Resan kommer ske i juli om detta blir möjligt.

Tack på förhand!
Tänk på att det går även att boka med en rabatt av 20k poäng per natt, räka ut vilket som blir bästa priset.
När det gäller LA skall man tänka på varifrån och vart man skall med bilen, det är ofta köer, bodde själv i Anaheim vid ett tillfälle det ligger ca 50 km från LA, var på hockey på kvällen, men tror inte NHL spelar i juli, de brukar väl starta i september.
 

palmen

Moderator
Du får nog börja med att bestämma i vilket område du vill bo i utifrån vad du vill besöka och sen bestämma hotell i det området.

En dålig dag tar det timmar att köra igenom LA om du har en lång bit att köra. Exempel är när jag kom in till LA norr ifrån och skulle till Anaheim, tog nästan 3h att komma fram när jag väl kommit in i LA.

Personligen brukar jag bo i 3 områden, antingen i närheten av flygplatsen (Marina del Rey räknar jag dit), Anaheim eller Torrance. Åker i stort sätt alltid Uber eller får skjuts av vänner när jag är där. Köra bil i LA är ingen hit om man kan undvika det.
 
Ingen lätt fråga att svara på. Hur länge skall ni vara i Los Angeles? Vad vill ni se? Även om det på kartan ser ut att vara korta avstånd så tar det alltid längre tid än man tror att köra från ett ställe till ett annat.
Vi bor alltid ute vid havet, antingen Marina del Rey eller Santa Monica, visserligen längre om man skall till Beverly Hills, downtown, Hollywood Sign etc men vi älskar att ta en promenad från Marina del Rey till Santa Monica utmed Venice Beach och sen luncha innan vi tar en Uber tillbaka.
Oftast kan du använda dina poäng som delbetalning vid en bokning men inte alltid. Kolla också vad parkeringen kostar, kan vara allt från 15 till 50 $ per natt.
Tack för svar!
Vi kommer vara där i 5 nätter.
Svår fråga men vi tänker att man vill se Griffith park, hollywoodskylten, Beverly Hills, Venice, Santa monica pier, universal studios bland annat. Sen äta mycket gott.
Tänker att Marina del Rey låg rätt bra geografiskt sett om man vill besöka dessa platser?
Hittade Hotel MdR Doubletree by Hilton som såg fint ut och låg inom budget.
 
Tänk på att det går även att boka med en rabatt av 20k poäng per natt, räka ut vilket som blir bästa priset.
När det gäller LA skall man tänka på varifrån och vart man skall med bilen, det är ofta köer, bodde själv i Anaheim vid ett tillfälle det ligger ca 50 km från LA, var på hockey på kvällen, men tror inte NHL spelar i juli, de brukar väl starta i september.
Hur kan man få denna rabatten?
 

011430121

Medlem
Hur kan man få denna rabatten?
Det är ingen rabatt det är dina Hilton poäng, när du bokar bokar du med med kontanter och poäng, du ser hur man gör när du bokar om det är 5 nätter lägger du 12 poäng per natt.
Du markerar Search with Points sedan kan du själv dra hur många poäng du vill betala per natt.
Du får kolla lite olika alternativ för att se vad som blir mest fördelaktig.

48EEBC03-CC94-42DC-8F85-F062D19CB193.png
 

Maja

Medlem
Som många redan har skrivit i tråden så börja med att lägg ut på en karta vad det är ni vill besöka för köerna kan verkligen äta upp väldigt mycket av er tid. En annan viktig faktor är att kolla vad de tar för parkering för det kan också rusa iväg lätt.

Jag bodde på vad som då var ett Double Tree som nu verkar vara helt renoverat och brandat som Hilton i Santa Monica. En promenad så är du mitt inne bland shoppinggatorna och lite till så är du nere vid piren. Parkerar gör du lämpligen i parkeringshuset mitt emot hotellet som hade bra priser 2018 när jag bodde där. Gillade verkligen läget och närheten till stranden gör mycket för att få känslan av LA!

H Hotel Los Angeles ligger precis vid flygplatsen så perfekt hotell sista natten om ni har en tidig flight. Parkering är rätt dyr, men bokade plats via Spothero på ett närliggande hotell till mycket lägre pris. Frukosten var katastrof här vill jag minnas. En torr rostad brödskiva och en minimal skål med lite uppskuren frukt och ett minimalt glas med apelsinjuice. Det var den frukosten som erbjöds som HHD/HHG. Kan givetvis ha ändrats då det nu har gått några år sedan jag bodde där sist. Rummet var väldigt fint, men jag upplevde det som väldigt lyhört och stördes enormt av alla flygplan.

DoubleTree by Hilton Hotel Los Angeles - Commerce smidigt med gratis parkering och direkt anslutning till en outlet. Smidigt att ta sig in till downtown LA därifrån. Annars inte mycket att skriva hem om. Inget hotell som står på min lista över minnesvärda hotell att återvända till, men helt och rent och fungerade för några nätter.

Hilton Los Angeles/San Gabriel hade riktigt bra frukost med såväl amerikanska som asiatiska inslag. Bra uppmärksamt som HHG när jag bodde där i form av rumsuppgradering, gåva etc. Inte mycket att se/göra i direkt anslutning till hotellet, men du är snabbt ute på motorvägen. Hit återvänder jag absolut om det passar med vart jag ska i stan etc. Hyfsat billig parkering på hotellet (några dollar per natt och du kan komma och gå som du önskar.
 

igelkotten

Medlem
Du får nog börja med att bestämma i vilket område du vill bo i utifrån vad du vill besöka och sen bestämma hotell i det området.

En dålig dag tar det timmar att köra igenom LA om du har en lång bit att köra. Exempel är när jag kom in till LA norr ifrån och skulle till Anaheim, tog nästan 3h att komma fram när jag väl kommit in i LA.

Personligen brukar jag bo i 3 områden, antingen i närheten av flygplatsen (Marina del Rey räknar jag dit), Anaheim eller Torrance. Åker i stort sätt alltid Uber eller får skjuts av vänner när jag är där. Köra bil i LA är ingen hit om man kan undvika det.

Har du några tips på boende i Torrance? :)
 

palmen

Moderator
Har du några tips på boende i Torrance? :)
Jag brukar bo på Doubletree Carson som är bredvid Torrance, när till mina aktiviteter och gratis parkering. Ligger mer eller mindre på 405 vilket passar mig bra.

Hotellet är inget att skryta om, men det funkar och läget är bra för mig för att parkera bilen och sen köra Uber resten av dagen.
 
Toppen