Senaste nytt

Vilket flygbolag har denna handcreme?

Canadien

Medlem
Ja med tanke på att de kostar en bra bit över tusenlappen är jag inte ett dugg förvånad över att de får fötter.
Nja, de 'stora' på LH är bara 50ml. I handeln skulle de väl kosta en dryg sexhundring. Bra marginal på dem för tillverkaren troligen. Kan inte vara många kronors kemikalier i.
 

RickardG

Medlem
Nja, de 'stora' på LH är bara 50ml. I handeln skulle de väl kosta en dryg sexhundring. Bra marginal på dem för tillverkaren troligen. Kan inte vara många kronors kemikalier i.
Ja stöldbegärligt är det, och när de finns i ett utrymme ingen har koll på är det nog alltför många som tycker sig kunna låna med den hem.
 

Senator

Moderator
Nja, de 'stora' på LH är bara 50ml. I handeln skulle de väl kosta en dryg sexhundring. Bra marginal på dem för tillverkaren troligen. Kan inte vara många kronors kemikalier i.

Ja stöldbegärligt är det, och när de finns i ett utrymme ingen har koll på är det nog alltför många som tycker sig kunna låna med den hem.

Det har varit mycket "five finger discounts" med dessa produkter när jag har åkt Lufthansa First. En gång när jag åkte till USA med en B747-8i så frågade jag om jag fick ta med en öppen flaska hem. Hade någon som verkligen älskar dessa. Ombord var det en italiensk herre som ofta var på toan, och det framgick implicit att "nej, det gick inte för att det var så få flaskor kvar till hemresan". Det var inte så svårt att förstå vad som menades. Men jag tackades för att jag frågade.
 

Piffsan

Medlem
Har för mig att jag har fått det på någon business flight - men det kan ha varit i samband med att LH placerat ut amenity kit för First i biz :D

Fö och vid sidan om detta är jag (ständigt) förvånad över att t.ex SAS inte gör reklamsamarbete (= ingen/låg extrakostnad för SAS) med något bolag i skönhetsbranchen och bjussar på fler provförpackningar - särskilt till kvinnor (tänk dag/natt cremer i engångspåse, liten mascara, liten tvål, schampoo, balsam som man kan ha på hotellet - eller torrschampoo edyl) :rolleyes:... Även i plus eco borde det finnas gott om köpkraft men där är ju amenity kitet pinsamt dåligt/icke befintligt... Ungefär lika dåligt när 4-5* hotell inte har balsam utan bara schampoo ;):confused:
 

palmen

Moderator
Har för mig att jag har fått det på någon business flight - men det kan ha varit i samband med att LH placerat ut amenity kit för First i biz :D

Fö och vid sidan om detta är jag (ständigt) förvånad över att t.ex SAS inte gör reklamsamarbete (= ingen/låg extrakostnad för SAS) med något bolag i skönhetsbranchen och bjussar på fler provförpackningar - särskilt till kvinnor (tänk dag/natt cremer i engångspåse, liten mascara, liten tvål, schampoo, balsam som man kan ha på hotellet - eller torrschampoo edyl) :rolleyes:... Även i plus eco borde det finnas gott om köpkraft men där är ju amenity kitet pinsamt dåligt/icke befintligt... Ungefär lika dåligt när 4-5* hotell inte har balsam utan bara schampoo ;):confused:
Amenity kit är väl först och främst produkter som är ämnade att nyttjas ombord, inte ta med till hotellet/hemet.
Personligen föredrar jag kitet i plus mer än det i Business. Enda produkten som jag har användning av är skopåsen, resten är produkter jag redan har eller inte använder.

Sen kan man ju diskutera huruvida sas kanske borde två olika amenity kits, en för män och en för kvinnor (fullt medveten att det finns de som inte identifierar sig som man eller kvinna, men den diskussionen kan vi lämna åt andra forum).

Hur vanligt är det egentligen att folk tar med amenity kit hem? Tycker oftast man ser de utspridda lite här och var efter en resa i business/first.
 

Piffsan

Medlem
@ palmen - håller med om att huvudsyftet är ju att det ska användas på planet, men eftersom flygbolagen använder det i sin marknadsföring så fortsatte jag på det spåret lite :oops: Sammanfattningsvis så känns det tyvärr som att de lägger ner mer krut på skalet än innehållet.
Håller med om skopåsen - den följer med hem :)
 

sembl

Medlem
ungefär lika dåligt när 4-5* hotell inte har balsam utan bara schampoo ;):confused:

Jag undviker hotell som inte har schampo för fett hår.

Själv så älskar jag LP produkterna som känns väldigt unisex men de är verkligen på den dyraste sidan av spektrat. Frågan är var de går att köpa billigast då de är svindyra här i USA.
 
Toppen