Senaste nytt

Vilken Star Alliance-lounge är bäst i Singapore

Tommy

Medlem
Kan jag gästa 1pers i SilverKris loungen ?
Jag reser business gästen ekonomi med Singapore airlines samma flight.
 

Dr. Miles

Expert
Kan jag gästa 1pers i SilverKris loungen ?
Jag reser business gästen ekonomi med Singapore airlines samma flight.
SilverKris lounger i Singapore är inte Star Alliance Gold lounge därför man kan komma in i loungen när man flyger i Business/First class.
Enligt Star Alliance webbsida, kan Business class resenär inte gästa in någon i Business class loungen.

Star Alliance skrev:
International Business Class Customers

International Business Class Customers are entitled to access member airline Business Class Lounges. You will need to show your boarding pass in International Business Class on a Star Alliance member airline operated flight departing from the local airport. You are not entitled to bring any guests.
Lounge Access Policy - Star Alliance - Star Alliance
 

Per N

Medlem
Kan jag gästa 1pers i SilverKris loungen ?
Jag reser business gästen ekonomi med Singapore airlines samma flight.
Vi var två personer som flög business med Singapore Airlines och gästade två personer som flög ekonomi till Silverkris loungen i Singapore.
 
Det är inte en first class biljett hela vägen. Du har first på de sträckor som är bokade i first.
Har inte koll på reglerna för access till Singapores First lounge, inte helt omöjligt att du kommer in där men tror tyvärr inte det då du reser i Business.
Någon med bättre koll på just detta får gärna bekräfta eller dementera.
Jag flög snarlikt 2016, SIN-BKK med SQ C, BKK-LHR med TG F. Fick endast komma in i business-loungen på Changi trots att jag visade F-boardingkortet för nästa segment. Helt enligt reglerna då det är avresan från nuvarande flygplats som räknas.
(Finns dock några specialfall just för The Private Room, men det är bara om man tex ankommer med SQ F och åker vidare i SQ C.)
 

Agö

Medlem
Besökte såväl KrisFlyer Gold Lounge som SilverKris Lounge (trots att de först hänvisade mig till KrisFlyer Lounge när jag knackade på i den s.k. guldloungen) för någon vecka sedan.

Riktigt trötta ställen båda två där SilverKris Lounge är att föredra. Otroligt t.ex. att de inte har laddningsstationer vid stolarna utan att man är hänvisad till "Business Centre" för att ladda datorn/luren. Hygglig mat däremot i SilverKris Lounge (enormt utbud måste jag säga). Lugnt och rent också.
 

Lagerman

Medlem
Hej, Reser med SQ nu I mellandagarna ARN-SIN-DPS. Allt I Eco och med SK flightnummer (codeshare och brutet budord jag vet.......;)). Är det någon som har färsk information om vilka lounger man egentligen kommer in på I T3 respective T2. Jag är EBD, frugan EBG. Reser med dotter och svärmor som vi tänkt gästa in.
Det som gör mig orolig är att Star alliance "lounge finder" nu hänvisar enbart till Thai loungen I T1. Finns det verkligen Inga andra *guld lunger på Changi?!:(
 

Johans00

Medlem
Hej, Reser med SQ nu I mellandagarna ARN-SIN-DPS. Allt I Eco och med SK flightnummer (codeshare och brutet budord jag vet.......;)). Är det någon som har färsk information om vilka lounger man egentligen kommer in på I T3 respective T2. Jag är EBD, frugan EBG. Reser med dotter och svärmor som vi tänkt gästa in.
Det som gör mig orolig är att Star alliance "lounge finder" nu hänvisar enbart till Thai loungen I T1. Finns det verkligen Inga andra *guld lunger på Changi?!:(
På både t2 och t3 finns det en Silverkris och en krisflyer gold ni kommer in i med *A gold.
 
Toppen