Senaste nytt

Vilken Star Alliance-lounge är bäst i Singapore

WTP

Medlem
Tack @Dr. Miles .
Vi flyger strax efter midnatt till PEK så jag undrar om det är värt att ta sig till Changi tidigare och komma in (vilken?) lounge för att äta lite och ta en dusch eller?
 
Tack @Dr. Miles .
Vi flyger strax efter midnatt till PEK så jag undrar om det är värt att ta sig till Changi tidigare och komma in (vilken?) lounge för att äta lite och ta en dusch eller?
Det är inte så många lounger öppna på kvällskvisten. Bäst tycker jag Singapores är. Thailoungen stänger rätt tidigt. Det finns även någon tredjepartslounge som man kan använda när man flyger Air China (antar att du flyger business) men den imponerade inte.

Air China First-lounge i Beijing imponerar inte heller.
OT, men se till att du får boardingkort vidare från PEK när du checkar in, annars blir det stopp i transfer-immigration. Och Lufthansas personal finns på plats först typ 2-3 timmar innan avgång. Får du inte boardingkort så kommer du att få sitta av några timmar i ankomsthallen utan tillgång till lounge, i väntan på LH-personal som kan ge dig ett pappersboardingkort. Mobilt boardingkort accepteras inte, eftersom det inte går att stämpla på.
 

Dr. Miles

Expert
Kan återkoppla att vi tog oss till T3 i SIN och i SliverKris lounge som var klart mycket bättre än tredjeparts SATS Premier lounge.
AC First Class Lounge i PEK var... ingenting speciellt.
Tack för alla tips.
Liten petitess.

AC är förkortning för Air Canada och förkortning för Air China är CA. :)
 

4fun

Medlem
Hej,

Jag ska flyga Sin->BKK (Business thai) och vidare BKK->FRA (first Thai), köpt med eurobounuspoäng och amex reward 2-1.
Som jag förstår är det en First biljett hela vägen, har jag access då till Singapore first class lounge i Singapore?

Mvh
4fun
 

palmen

Moderator
Hej,

Jag ska flyga Sin->BKK (Business thai) och vidare BKK->FRA (first Thai), köpt med eurobounuspoäng och amex reward 2-1.
Som jag förstår är det en First biljett hela vägen, har jag access då till Singapore first class lounge i Singapore?

Mvh
4fun
Det är inte en first class biljett hela vägen. Du har first på de sträckor som är bokade i first.
Har inte koll på reglerna för access till Singapores First lounge, inte helt omöjligt att du kommer in där men tror tyvärr inte det då du reser i Business.
Någon med bättre koll på just detta får gärna bekräfta eller dementera.
 

Glenn E

Medlem
Hej,

Jag ska flyga Sin->BKK (Business thai) och vidare BKK->FRA (first Thai), köpt med eurobounuspoäng och amex reward 2-1.
Som jag förstår är det en First biljett hela vägen, har jag access då till Singapore first class lounge i Singapore?

Mvh
4fun

Jag tror inte heller att du har tillgång till Singapore Airlines första klass lounge men Malaysia Airlines ger tillgång i Kuala Lumpur då man har en första klass flygning från Hong Kong med Cathay Pacific så du kan ju säga det i Singapore.

De är bittra konkurenter.
 
Toppen