Senaste nytt

Vilken lounge på Heathrow? Ankommande med ANA First

findout

Medlem
Hej!

Är det någon som känner till om jag kommer in i någon speciell lounge på Heathrow om jag anländer med en first-bokning med ANA och sedan ska vidare till Stockholm med SAS?
 

Canadien

Medlem
Varför ens försöka något som man inte har tillträde till?

Varför inte försöka när det är samma gatekeeper och bara höger/vänstersväng som sedan skiljer First och Business lounge?

Är det glest i F-loungen finns nog god chans att komma in. Ett exempel från verkligheten 2019 var när jag loungat klart i ORD Polaris och begett mig till terminal 5 för SAS business hemresa så såg jag att BA hade en liten First-lounge där i T5. Upp med BA Gold och SAS-biljett och frågade om man kunde få slå sig ned här en stund eftersom det var så stökigt i SAS lounge och jag tyvärr reste med dem idag. Inga problem, men max 45 minuter för sedan kommer de flesta som ska med BAxxx till LHR sade gatekeepern.
 
Visar man upp att man ankommit i F finns det alltid en möjlighet att dem släpper in dig, har hänt mig på flertalet resor, dock inte just i Singapore F LHR loungen men i värsta fall tar du höger och fräschar upp dig där, ta en dusch och äta bättre mat med mindre människor i loungen än Lufthansa.
 
Toppen