Vilken lounge i Athen som SAS EBG?

Diskussion i 'Lounger' startet af ulagun, 1 Juli 2021.

1. igelkotten

igelkotten Medlem

By:
    London
    Ja, det gör du, eftersom du reser i Plus.

Mr Basic synes godt om dette.
  2. Franco

Franco Medlem

Plus borde väl endast ge tillträde till Goldairs lounge?

3. Mr Basic

Mr Basic Medlem

By:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Matade in EBS och SAS business-biljett (vilket jag tror att SAS plus-biljett likställs med intra Europa) i Star Alliance Lounge Finder och då fick jag upp Aegean, Lufthansa och Goldair. Däremot finns en SAS-logga vid Goldair. :rolleyes:

7890FA8E-7218-48DA-B352-B5E0102EA27F.png

Får testa helt enkelt, återkommer.

Sir Lemon synes godt om dette.
  4. raphaelmak

raphaelmak Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Loungen har uppenbarligen återöppnat, men vet någon om SAS behåller fortfarande avtalet efter covid-19?

Passagerare på SAS Plus inom Europa kan använda *A-lounger och avtallounger oavsett medlemsnivå - Välkommen till våra lounger – dra nytta av WiFi, mat och dryck | SAS

5. Franco

Franco Medlem

Aha, det var ju en bra policy (som jag var omedveten om).

Jag flög från Aten i onsdags kväll 20:50 med SAS och fick en inbjudan till Goldairs lounge vid incheckningen. Jag använde Aegeans lounge istället. Lufthansa hade inga sena avgångar och deras lounge var stängd.

Sidst redigeret: 4 Juli 2021
    raphaelmak, ulagun og Mr Basic synes godt om dette.
  6. raphaelmak

raphaelmak Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade möjlighet att besöka alla tre lounger i Aten, i mitten av juli. Det är ungefär kl.9-11 på morgonen och det är därför frukost som recenserats. Hoppas detta blir ett litet råd för dig som ska till Aten och flyger med SAS.

1. Lufthansa lounge
    Lufthansa-loungen serverar mestadels bröd, yoghurt och liknade till frukost. (Någon som vet vad serveras nu till lunch/middag?)
    Jag beställer alla drycker via personalen och dessa ställs på en bricka.
    Loungen är väldigt liten (jämfört med de andra två), men fräsch. Det var ingen annan i loungen förutom min medresenären (flickvän).

2. Aegean lounge
    A3-loungen är förstås störst i Aten då det är hemmaplan. Den ser dock som mindre fräsch ut jämfört med Lufthansa-loungen.
    All mat och dryck är förpackad i något sätt så jag får ta dessa direkt från buffébordet. Även vinerna är i små flaskor så personalen behövs inte för att få dem.
    För mat finns det grekisk sallad (yay!) och pasta osv. De smakar okej, inte det bästa i världen men det går.
    [​IMG] [​IMG]

3. Goldair lounge (den som SAS avtalat med)
    Grekisk sallad och pasta igen, men pastan är mycket hård, smakar alltså inte så bra som Aegean.
    Vinerna måste serveras av personalen i en papperskopp.
    Loungens stil är mycket modern med marmor (?). Det finns dock mycket folk i loungen som är bara lite större än Lufthansa-loungen. Inte lätt att hitta plats utan att bli nära med varandra.

Slutsats
    Lufthansa-loungen är perfekt om du vill ha lugn och ro, men jag vet inte på riktigt hur det ska se ut innan ett Lufthansa-flyg. A3-loungen kan även rekommenderas (om du vill ha mer mat utanför bröd och yoghurt till frukost). Men jag rekommenderar inte Goldair-loungen med hänvisning till inte-så-bra mat och mycket folk.

Martin Johansson, sbbn017, Nightfly og 13 andre synes godt om dette.
  7. chronomaster

chronomaster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan man komma in igen om man går ut ur loungen? Aegean och Lufthansa? Samt, kan man låsa in handbaggage nånstans? Har många timmar att fördriva..

8. igelkotten

igelkotten Medlem

By:
    London
    Ja det ska gå för sig att gå in igen. Det har jag gjort massvis av gånger utan bekymmer.

Nu minns jag inte hur Lufthansaloungen ser ut i Aten, men många Lufthansalounger brukar ha bagageskåp som man kan låsa.

9. Johannes Winberg

Johannes Winberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bara varit i Aegeanloungen men tycker den är suverän :) (Senast förra sommaren, tom då var den bra)

10. GOTATH

GOTATH Medlem

By:
    GOT/STO/ATH
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja visst! Om inte annat så har Lufthansa inga toaletter så där måste man lämna om behov uppstår. Om jag minns rätt har Aegean förvaringsskåp :)

011430121 og Sir Lemon synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!