Senaste nytt

Vilken lounge använder SAS i Aten (ATH)?

Med den pågående sommarkampanj som SAS har under sommaren nu tänkte jag se och kanske slå till på en uppgradering till SAS plus. Har en biljett I augusti Aten - Köpenhamn SK2778. Min fråga är då vilken lounge SAS kör i Aten? Jag fråga på twitter och fick svaret Goldair lounge, men när jag snokar runt här lite ser jag några som kommit in på både Lufthansa och Aegean. Kommer jag också in, bara att det inte framfår framgår? Har ingen status på SAS.

Petropoulos, Pavlos.
 
Aegan och Lufthansa kommer man in i med Star Alliance gold, så förmodligen därför de dyker upp här på forumet.
Jag tror att du bara kommer in i den lounge som SAS hänvisar till om du inte har status.
 

palmen

Moderator
SAS har väl avslutat avtalet med alla tredje-parts lounger förutom i Amsterdam.
Jag skulle gissa på att du inte kommer in i någon lounge över huvud taget om du inte är Star Alliance Gold.
 

NotRyan

Medlem
SAS har väl avslutat avtalet med alla tredje-parts lounger förutom i Amsterdam.
Jag skulle gissa på att du inte kommer in i någon lounge över huvud taget om du inte är Star Alliance Gold.
Jo, om man åker i Plus inom Europa så kommer man in i alla Star Alliance bolagens businesslounger, och vad jag minns finns det i alla fall en Lufthansa-lounge i Aten.
 

GOTATH

Medlem
Statuslösa vänner som åkte Plus från Aten igår kom in i Goldair. Man får en voucher vid incheckning. Med Star guld kommer man även in i Lufthansa business lounge (finns ingen senator) och Aegean lounge.
 

lucasd

Medlem
Enligt Star Alliance Lounge Finder kommer man in i följande lounger i Aten med en SAS Plus-biljett (tack vare att den ses som en Business-biljett).

Lufthansa Business Lounge
Aegean Business Lounge B
Goldair Lounge (contract lounge)

Verkar som att SAS har kvar, alternativt återöppnat, möjligheten att komma in på tredjepartslounger på vissa flygplatser utöver AMS.
 

NotRyan

Medlem
Statuslösa vänner som åkte Plus från Aten igår kom in i Goldair. Man får en voucher vid incheckning. Med Star guld kommer man även in i Lufthansa business lounge (finns ingen senator) och Aegean lounge.

Enligt Star Alliance Lounge Finder kommer man in i följande lounger i Aten med en SAS Plus-biljett (tack vare att den ses som en Business-biljett).

Lufthansa Business Lounge
Aegean Business Lounge B
Goldair Lounge (contract lounge)

Verkar som att SAS har kvar, alternativt återöppnat, möjligheten att komma in på tredjepartslounger på vissa flygplatser utöver AMS.

Ja, det verkar ju som om SAS har kontrakterat Goldair loungen i ATH, även om det verkar bakvänt att använda en kontraktslounge där det finns två lounger som kunden ändå kommer in i. Men det är ju SAS vi pratar om så jag är väl inte förvånad :D
 

chazzie

Medlem
Jo, om man åker i Plus inom Europa så kommer man in i alla Star Alliance bolagens businesslounger, och vad jag minns finns det i alla fall en Lufthansa-lounge i Aten.

Det hade jag missat helt! Det innebär att jag bör kunna begagna en Lufthansa-lounge i München på höstresan till Bayern? :)
 

palmen

Moderator
Statuslösa vänner som åkte Plus från Aten igår kom in i Goldair. Man får en voucher vid incheckning. Med Star guld kommer man även in i Lufthansa business lounge (finns ingen senator) och Aegean lounge.
Det är väldans både Senator och Business i Aten, eller har de byggt om? Har för mig Senator var vänster och business till höger, kan vara jag som blandar ihop det.
 
Toppen