Senaste nytt

Vilken hyrbilsfirma föredrar du?

Vilken hyrbilsfirma föredrar du?

  • Avis

    Votes: 40 22,5%
  • Budget

    Votes: 1 0,6%
  • Europcar

    Votes: 8 4,5%
  • Hertz

    Votes: 76 42,7%
  • Sixt

    Votes: 44 24,7%
  • Mabi

    Votes: 0 0,0%
  • OKQ8

    Votes: 2 1,1%
  • Rent a wreck

    Votes: 0 0,0%
  • Statiol

    Votes: 0 0,0%
  • Övrigt

    Votes: 7 3,9%

  • Total voters
    178
En intressant fråga till resenärer som ofta hyr bil - vilket hyrbilsföretag föredrar du? Det behöver inte vara det företag du använder oftast, många är låsta pga företagsavtal etc.

Du får gärna kommentera och motivera ditt val!

(om du markerar "övrigt" får du gärna kommentera med firmanamnet och motivation)
 
Mitt val: Sixt
Den främsta anledningen är urvalet av bilar - främst BMW och Mercedes i trevliga modeller. Har fått bra service och hyggliga priser.

Andra-alternativet är Hertz internationellt. I Stockholm har dom ibland trevliga weekendpriser på V70 och liknande som är väldigt förmånliga.
Förr i tiden körde jag mycket AVIS men jag tröttnade på bilutbudet (främst i USA).
 

Resenären

Medlem
Mitt val: Avis

En anledning är deras stora urval, i Europa där jag hyrt bil. Jag kör endast automatväxlade bilar och där har Avis haft de önskemål jag krävt i fråga om modell och inte minst pris.
Har blivit uppgraderad vid flertal tillfällen, vilket inte gjort valet sämre!
Länge sedam jag hyrde bil i USA, men Alamo hade bra pris/urval.
 

gdaily

Medlem
Herz eller Avis, hos dessa har jag alltid fått mitt önskemål igenom: Svart bil med släta dörrar. Hos andra bolag får man en bil i random färg eller med en list mitt på dörren...

Ni är förvånade? Well, jag behöver ha en sådan bil för promoändamål, så man kan slänga på företagets logotype som är tryckta på "magnetiska klisterlappar" på dörrarna när jag tar hand om våra kunder på deras resor.
 

Gus

Medlem
Jag gillar att boka via autoeurope.se. Inför kommande texasresa kostar vår SUV några hundralappar mindre när jag bokade via dem än närmaste konkurrent. Plus att en extra förare, en tank bensin samt de viktigaste försäkringarna ingår i hyran. Innan man bokar vet man inte vilket företag man ska hämta ut bilen från. Nu blir det Alamo, av vilka jag har bra erfarenhet från förr.
 

Gnopps

Medlem
Jag bryr mig inte vilken modell/märke jag får utan brukar ta där det är billigast, gärna Hertz eftersom jag där lätt kan välja miljöbilar.
 

Bryant

Medlem
AVIS

Bra priser och service! Enkelt att boka, sen att de har ett kontor rakt över gatan är ju också en fördel..:)


Edit: I jobbet blir det alltid Hertz. Nackdelen med Hertz är att de tar betalt för stenskott, det gör inte Avis. (Om inte rutan måste bytas)
 

Dr. Miles

Expert
Hertz

De gav mig ordentlig billig weekend bilhyra(hyra bil för spotstyver kampanj: 200 kr för fre-mån) och jag tjänade många bmi miles då.
 

tourist

Medlem
Hertz

De gav mig ordentlig billig weekend bilhyra(hyra bil för spotstyver kampanj: 200 kr för fre-mån) och jag tjänade många bmi miles då.

Tyvärr är det inga BMI-miles från Hertz längre. Men man får 1500 miles för en Europcar-hyra istället, även om det tar väldigt lång tid att få dem.

Jag hyr alltid bil där det är billigast, så jag har kör bilar från Hertz, Avis, Alamo, National, Enterprise, Budget och Europcar, bokade direkt eller via HolidayAutos beroende på var jag får bäst pris. Om priset är lika: Hertz #1 Gold eller Avis Preferred så att bilen står och väntar på flygplatsen.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Den tiden(2007-2008) var bmi fortfarande partner med Hertz.
Jag bokade hyrbil för varenda helg. Det priset tillät dessutom fri avbokning.
 
Toppen