Senaste nytt

Vilka är era bästa naturresemål?

Harnos

Medlem
När jag sitter och dagdrömmer om mina resor så är det alltid en som återkommer som en personlig höjdare och mycket pga. den fantastiska naturupplevelsen vi fick där - Svalbard :)
 

Bjornc

Medlem
Väldigt sugen på både Färöarna och Svalbard!

Patagonien är fantastiskt, utöver den fantastiska naturen så var även mat och dryck högt över förväntan.

Bortsett från mängden turister så är anderna och en vandring till en viss inkastad väl värt mödan.
 

Abbs

Medlem
Utan inbördesordning:
Lappland
Norge
Island
Skottland
Nepal
Alperna(framförallt alpernas gräns mot Slovenien)

Skottland är en särskild favorit. Se på världens bästa film, Local Hero, och åk sedan till Skottland. Njut i en fiskeby långt från storstäderna innan du går West Highland Way eller Glenn Way, eller varför inte båda. Samt kollar äldre män på Skye eller beger sig till yttre hebriderna á Robert the Bruce.
 

JochenS

Medlem
Hongkong. Fantastiskt att kunna kombinera stad och nöje med vandring i fantastisk natur. Lättillgänglig vandring med tunnelbana/tåg/buss och (oftast) väl utmärkta leder.

En kul bonus är de många publika vandtingsgrupperna man kan hänga på, bara att dyka upp på utsatt tid och plats med dryck och fika, så får man trevligt sällskap. För ca 10 år sedan vandrade jag ofta på söndagar med David Liu walking group som fortfarande går på söndagar under vår och höst. För program se här Walking in Hong Kong
 

Tonton

Medlem
Hongkong. Fantastiskt att kunna kombinera stad och nöje med vandring i fantastisk natur. Lättillgänglig vandring med tunnelbana/tåg/buss och (oftast) väl utmärkta leder.

En kul bonus är de många publika vandtingsgrupperna man kan hänga på, bara att dyka upp på utsatt tid och plats med dryck och fika, så får man trevligt sällskap. För ca 10 år sedan vandrade jag ofta på söndagar med David Liu walking group som fortfarande går på söndagar under vår och höst. För program se här Walking in Hong Kong

Ja, underskattat ställe! Jag tar mig alltid tid att vara ute i naturen och vandra lite när jag är i HK!
 
Toppen