Senaste nytt

Vart ska via åka över jul/nyår 20/21 och är det värt det?

HMJ

Medlem
Jag är norsk medborgare och kan inte ta min sambo och son in i Norge för tillfälle. Frågan handlar inte om medborgarskap men om folkbokföring. Jag skulle också behöva sitta i karantän i Norge om jag åkte dit.

Ibland måste vi som medborgare lyfta blicken lite.
Lyft blicken och stanna i Sverige då... ;)
Jag vet att det suger, helt totalt och är lite orimligt, men låt stadshuvuden bestämma ett tag så blir det nog bra tillslut... Hoppas jag! (sitter lite i samma sits)
 

Senator

Moderator
Lyft blicken och stanna i Sverige då... ;)
Jag vet att det suger, helt totalt och är lite orimligt, men låt stadshuvuden bestämma ett tag så blir det nog bra tillslut... Hoppas jag! (sitter lite i samma sits)

Jag vet inte vilken kontext du citerar mig, men nästa helg har det gått ett år sedan jag träffade mina föräldrar och ett år sedan de träffades deras barnbarn. Det finns ett barnbarn. Vi har inga planer alls att åka till Norge under närtid.

Min ”lyfta blicken” handlar om att vår trevliga danska medlem ganska uppenbarligen bor i Sverige och faller in under svenska förhållanden i nuläget.
 

Brandten

Medlem
Jag vet inte vilken kontext du citerar mig, men nästa helg har det gått ett år sedan jag träffade mina föräldrar och ett år sedan de träffades deras barnbarn. Det finns ett barnbarn. Vi har inga planer alls att åka till Norge under närtid.

Min ”lyfta blicken” handlar om att vår trevliga danska medlem ganska uppenbarligen bor i Sverige och faller in under svenska förhållanden i nuläget.
OT: men börjar närma sig 1 år för dotterns mormor och morfar i Norge också.
 
Toppen