Senaste nytt

Varning - AVIS saknar helt kundtjänst i Sverige

Intressant. Jag har nu använt min weekend-voucher för en bilhyra på CDG i juli. Dansken jag talade med sa att hyran var 250e men "för dig är det gratis". Fick nu bekräftelse på mejl och där står det fortfarande 250€. Ska bli intressant att se vad som händer i praktiken med detta. Har dock mitt Amex reggat hos Avis så det ger väl någon form av skydd, eller hur @agehall ?

Förhoppningsvis betyder "rate code" något positivt

Totala beloppet: 257,21 EUR
Betalningsmetod:
AmericanExpress*********3002
Rate Code: 5H

Edit: Fick nu mejl från Avis (danmark) att koden ska lämnas in vid upphämtning av bilen och då nollas beloppet. Hoppas att det stämmer ...

Hei Anders,

Takk for at du kontaktet AVIS.

Jeg har undersøkt din sak og har sjekket din reservasjon. Jeg ser at voucheren er lagt inn men den blir brukt når du henter bilen.

Vennligst la stasjonen vite om voucheren når du kommer dit og de skal bruke den slik at prisen blir redusert.

Ha en fin dag videre.
 
Last edited:
Efter att ha ringt flera olika nummer, både 0771, 010 och 08 nummer till kundservice (man kommer som det känns till samma kö ändå) utan att få svar (närmare en timma väntade jag) så ringde jag stationen, de hade ett bra nummer sa det 031-7256934 och där fick jag svar direkt :) Norsktalande men vad gör det när man äntligen fick hjälp.

Dock galet dåligt att de har ett telefonsystem som tydligen inte kopplar fram när man ringer, det kan inte ha gått ifrån en timmas väntetid till att direkt få svar bara för att jag lägger på och ringer igen.
 

Hachans

Medlem
Efter att ha ringt flera olika nummer, både 0771, 010 och 08 nummer till kundservice (man kommer som det känns till samma kö ändå) utan att få svar (närmare en timma väntade jag) så ringde jag stationen, de hade ett bra nummer sa det 031-7256934 och där fick jag svar direkt :) Norsktalande men vad gör det när man äntligen fick hjälp.

Dock galet dåligt att de har ett telefonsystem som tydligen inte kopplar fram när man ringer, det kan inte ha gått ifrån en timmas väntetid till att direkt få svar bara för att jag lägger på och ringer igen.

Ja, det verkar som att direktnumren till stationerna är det som gäller.
 

chazzie

Medlem
Jag har skarpt gillat Sixt när jag hyrt där, å andra sidan har AVIS aldrig varit ett problem för mig heller, samma som Budget, men däremot har det ofta varit stök med Hertz...

Det kanske i slutändan mest är omständigheter som avgör vilket bolag man får problem med =}
 

pljung

Medlem
Efter att ha ringt flera olika nummer, både 0771, 010 och 08 nummer till kundservice (man kommer som det känns till samma kö ändå) utan att få svar (närmare en timma väntade jag) så ringde jag stationen, de hade ett bra nummer sa det 031-7256934 och där fick jag svar direkt :) Norsktalande men vad gör det när man äntligen fick hjälp.

Dock galet dåligt att de har ett telefonsystem som tydligen inte kopplar fram när man ringer, det kan inte ha gått ifrån en timmas väntetid till att direkt få svar bara för att jag lägger på och ringer igen.

Verkar som 031-7256934 är överbelastat nu, för det kopplar inte ens fram när jag ringer.

Uppdatering:
Överbelastningen visade sig vara min telefon som tappat nätet..:D:D
 
Last edited:

Samosaguas

Medlem
Kanske inte rätt tråd men hittar ingen bättre. Jag har hyrt en bil på Avis Klarabergsviadukten och av olika anledningar skulle jag behöva lämna den lite tidigare än planerat. Upptäckte att kontoret öppnar först kl 15 imorgon söndag. Finns det något sätt att lämna bilen innan denna tid? All hjälp uppskattas!
 
Kanske inte rätt tråd men hittar ingen bättre. Jag har hyrt en bil på Avis Klarabergsviadukten och av olika anledningar skulle jag behöva lämna den lite tidigare än planerat. Upptäckte att kontoret öppnar först kl 15 imorgon söndag. Finns det något sätt att lämna bilen innan denna tid? All hjälp uppskattas!
Tidigare har man kunnat parkera och lämna nycklarna i nyckelbox nere på Blekholmsgatan. Det var dock ungefär ett år sedan.

Kontoret har ju öppet till 13 idag, så ring dem eller åk förbi och fråga annars.
 

Samosaguas

Medlem
Tidigare har man kunnat parkera och lämna nycklarna i nyckelbox nere på Blekholmsgatan. Det var dock ungefär ett år sedan.

Kontoret har ju öppet till 13 idag, så ring dem eller åk förbi och fråga annars.
Ok tack för informationen. Ingen som svarar när jag ringer.

Någon som har information om det funkar med nyckelboxen fortfarande?
 
Toppen