Senaste nytt

Varför måste jag efterregistrera poäng - igen?

FredLind

Medlem
Åkte för en dryg vecka sedan ner till Stockholm på torsdagen och hem på fredagen. Jag hade bokat biljetten inloggad med min profil på SAS hemsida, varför EB-numret ju automatiskt läggs in(?). På båda boardingkorten står det EBG SK*G men bara den första flighten har gjort avtryck i form av poäng till mitt konto. Efterregistrerade nu 8 dagar senare, varvid poängen bums kom in på kontot, men hur i hela fridens namn kan detta behövas???

För mig är det var tjugonde-trettionde flight som aldrig kommer in och ger poäng förrän jag efterregistrerar. Man får nästan för sig att SAS medvetet låter bli att skicka in filen från vissa flighter för att spara poäng (eller hur det nu går till). Man inbillar sig ju att detta måste vara automatiserat och skötas av deras datasystem utan mänsklig input, men om så är fallet är det ju ett under att systemet klarar av att hålla ens biljetter i minnet. Om det är så undermåligt tycker man att var tjugonde biljett också borde ha försvunnit ut i cyberrymden när man väl står där och vill checka in, men den delen av systemet verkar ju funka oklanderligt. Jag begriper det inte men har konstaterat att så är det, så jag sparar alla boardingkort och kvitton från bilhyror och hotellvistelser i en bunt och slänger dem först när jag ser att poängen kommit in eller jag har efterregistrerat aktiviteten. Man tycker inte att det borde behövas, men det är kanske ett led i att vara en medveten resenär...
 

ekf

Medlem
Efterregistrerade nu 8 dagar senare
Visst är det störande att det inte fungerar bättre.. Dock har jag nästan alltid fått in mina poäng som jag ska, med några enstaka efterregistreringar...
Prova att vänta två veckor från flygdatumet innan du efterregistrerar så tror i alla fall jag att du får bättre track-record. SAS hemsida har haft det som minimikrav tidigare..
 

Link

Medlem
Hade man varit lite konspiratoriskt lagd så hade man ju kunnat göra en uträkning på hur många poäng SAS sparar in på att göra såhär. Ifs bra för poängjägare när det är färre poäng i omlopp men...
 

obs

Medlem
Klagade till supporten igår men fick inget vettigt svar. Jag är glad att SAS inte driver en bank... Tänk om man var tvungen att kolla varje månad om de hade bokfört inbetalningar av lön m.m.

Gjorde nyss retro-registrering av en SAS-flygning jag hade förra fredagen og poängen finns redan på kontot. Det var ganska oväntat...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

WF789

Medlem
De hadde tydeligvis problemer med noe forrige fredag. Jeg måtte etterregistrere utreisen på fredag, mens returen på mandag kom automatisk. Det samme gjaldt en bekjent.
 

PederR

Medlem
Flög häromdagen STN-CPH-GOT, CPH-GOT poängen inne men inte för STN-CPH - får väl vänta någon dag...
 
Toppen