Senaste nytt

Varför jag gillar Air France

Sofia

Medlem
Jag minns med förtjusning maten på gamla Transwede, alltid varm och god mat och bra tilldelning av (visserligen kallt) rödvin och cognac. Flög med dom ett antal gånger till London när det begav sig. Flygvärdinnorna brukade alltid se förvånade ut när jag och min kompis (då unga damer i sena tonåren) ondgjorde oss över temperaturen på dryckerna och satt (!) på våra flaskor ett tag innan vi drack dem :cool:

Flyger dock sällan AF så jag kan inte uttala mig om trådens egentliga ämne ;)
 

Jonas C

Medlem
Skulle faktiskt säga att maten Air France serverar i Economy är bättre än lådan man får i SAS PLUS. Samma dryckesutbud dessutom, då jag bland annat har fått en G&T om jag frågat.
 

Anfield

Medlem
Lunch ombord på AF1263 Stockholm – Paris 19 Jan 2014.

Pastasallad med rostbiff, soltorkad tomat och svarta oliver. Sacher chokladtårta, Président brieost, pain pistolet och en chokladbit till kaffet. Till detta serverades det en god Côtes Du Rhône från 2010, och Perrier.

Ganska imponerande för att vara en 2,5 timmes Economy flygning inom Europa.

Bra jobbat Air France!


ser och låter helt fantastiskt speciellt vinet :)
 

Anfield

Medlem
Jag minns med förtjusning maten på gamla Transwede, alltid varm och god mat och bra tilldelning av (visserligen kallt) rödvin och cognac. Flög med dom ett antal gånger till London när det begav sig. Flygvärdinnorna brukade alltid se förvånade ut när jag och min kompis (då unga damer i sena tonåren) ondgjorde oss över temperaturen på dryckerna och satt (!) på våra flaskor ett tag innan vi drack dem :cool:

Flyger dock sällan AF så jag kan inte uttala mig om trådens egentliga ämne ;)


Minns inte maten på Transwede mins bara att jag som grabb flög en MD-83/87 eller något liknande till Florida med stopp på Island samt något ställe som heter Gandor innan vi slutligen landade i Fort Lauderdale. Har för mig att det var en Charter resa med familjen.

På Island fick vi sitta kvar när planet tankade men på Gandor fick vi gå av planet en stund.

Som min son skulle sagt i dag Fet drygt !
 
Toppen