Senaste nytt

Varför jag gillar Air France

jth

Medlem
Det är mycket jag inte gillar (gillade) med AF, och ärligt talat var det ett antal år sen jag flög sist med dom nu. Men maten är fransmännen alltid mycket seriösa med.
 

Randy Marsh

Medlem
Har bara gjort två resor med AF, Paris - Libreville t/r i economy och Sao Paulo - Oslo i business. Maten på flighten mellan Sao Paolo och Paris var bland det bästa jag serverats i luften, jag uppskattar verkligen att AF tar detta med mat seriöst!

För övrigt så utklassar ju maten du fick de flesta flygbolag inom Europa, iaf i economy. AF economy vs SAS Plus verkar i detta fall vara ungefär som att jämföra en Michelin-restaurang med en sunkig korvkiosk...
 

rvarttinen

Medlem
Kan inte annat än hålla med övriga ovan... utom möjligen agehall, då :)

Åker regelbundet till Paris och jag brukar kolla med SAS vad det skulle kosta med dem. De, SAS, har prisat ut sig varje gång (!). Om jag då betalar mindre och dessutom får jysst mat, ja det gör ju valet ganska lätt till AF:s fördel.

Long haul i Economy med AF, ja; meny, champagne och överlag bättre mat än andra bolag jag åkt med. När jag åkt Economy till USA så har även bjudits på mackor, snacks och glass (Häägen Dasz) mellan måltiderna.
 

johhenrik

Medlem
Åker regelbundet till Paris och jag brukar kolla med SAS vad det skulle kosta med dem. De, SAS, har prisat ut sig varje gång (!). Om jag då betalar mindre och dessutom får jysst mat, ja det gör ju valet ganska lätt till AF:s fördel.

Konstigt, jag har en kollega som veckopendlat Paris-Stockholm i 2år och han flyger åtminstone 70% av gångerna med SAS för att de är billigast. Kanske är annorlunda när POS är Paris dock.
 

jumbooze

Medlem
Är det någon som har lite "blåa poäng" och vill prova AF själva så är Europa zone-London/LHR med på Promo awards 5000 enkel för ARN/CPH/OSL/GOT-CDG-LHR och 10000 tur och retur.
Någon med guldkort som vill "lounge hoppa" så kan man ju passa på att titta på London Exclusive lounge https://www.skyteam.com/Why-SkyTeam/SkyTeam-Lounges/SkyTeam-Branded-Lounge-London-Heathrow/.

Booking dates
30/12/13 -26/02/14
Travel dates
01/01/14 -28/02/14
Skatter på ca 100EUR tillkommer

Man kan typ få 10 timmar i Paris på vägen om man vill in och handla där också.
Finns säkert andra dagar med kombinationer där man får övernatta i Paris om man vill dvs.
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Intressant. Jag sitter med 4000 poäng. Hade dock behövt en enkelresa från LHR i sommar. Synd bara att mitt FBG har gått ut då. Blir nog att flyga SAS istället…
 

Jacob

Medlem
Åker regelbundet till Paris och jag brukar kolla med SAS vad det skulle kosta med dem. De, SAS, har prisat ut sig varje gång (!). Om jag då betalar mindre och dessutom får jysst mat, ja det gör ju valet ganska lätt till AF:s fördel.

Konstigt, jag har en kollega som veckopendlat Paris-Stockholm i 2år och han flyger åtminstone 70% av gångerna med SAS för att de är billigast. Kanske är annorlunda när POS är Paris dock.
Om jag inte missminner mig kör SAS med enkelbiljetter och Air France med ToR-biljetter vilket gör att vem som är billigast nog beror på hur och när man reser (veckodagar/tidpunkt).
 

Jonas C

Medlem
Om jag inte missminner mig kör SAS med enkelbiljetter och Air France med ToR-biljetter vilket gör att vem som är billigast nog beror på hur och när man reser (veckodagar/tidpunkt).

I samband med introduktionen av mini fares, har AF ocksa borjat salja enkelbiljetter.
 
Toppen