Senaste nytt

Varför bör jag undvika SkyTeam?

Senator

Moderator
Om man inte har ett väldigt specifikt resemönster som passar ST så är ju Star ett givet val som nordbo.

T2 på arlanda är ju bedrövlig. Känns som att komma till en flygplats motsvarande Torsby, inte rikets huvudstad.
Turister som anländer till T2 måste ju undra vad det är för jäkla busstation de kommit till.

Till ST's fördel är att de enda gånger jag blivit uppgraderad någonsin har varit med ST och det med reseratiot ST:Star 1:99

Whut? T2 på Arlanda är ju absolut bästa terminalen (1 minut genom säkerhetskontrollen) med Arlandas absolut bästa lounge.
Star allioance är inte alls ett givet val, för mig väger det över för OneWorld (just av anledningen T2 på Arlanda när man ska endera till London eller Helsingfors). 50% av mina flyg blir med Oneworld, 25% med allianslösa Ukrainian och 25% med Star Aliance.

Jag håller med BÅDA talarna ;)

AVRESA från T2 är busenkelt och loungen är absolut ett steg upp från det 3:e parten på T5 har...

ANKOMST kan kännas lite som Joe Biden sa...
 

Homer

Medlem
Jag håller med BÅDA talarna ;)

AVRESA från T2 är busenkelt och loungen är absolut ett steg upp från det 3:e parten på T5 har...

ANKOMST kan kännas lite som Joe Biden sa...

För min del antog jag att han jämförde med SAS lounger, där drycken är varm och maten är kall...
 

Pho

Medlem
Om man inte har ett väldigt specifikt resemönster som passar ST så är ju Star ett givet val som nordbo.

T2 på arlanda är ju bedrövlig. Känns som att komma till en flygplats motsvarande Torsby, inte rikets huvudstad.
Turister som anländer till T2 måste ju undra vad det är för jäkla busstation de kommit till.

Och sen när blev nordbo = reser via Arlanda?

Senaste tio åren har jag bara varit på Arlanda 2 gånger om inte Stockholm har varit målet...
 

Flying P

Medlem
Och sen när blev nordbo = reser via Arlanda?

Senaste tio åren har jag bara varit på Arlanda 2 gånger om inte Stockholm har varit målet...
Den stora frågan är varför du flyger till Arlanda om du ska till Stockholm? Det vet väl alla att Bromma ligger bättre till...
 

Pho

Medlem
Den stora frågan är varför du flyger till Arlanda om du ska till Stockholm? Det vet väl alla att Bromma ligger bättre till...

Det skall nog erkännas att det var behovet av att få lite EB poäng som gjorde att valet föll på SAS och Arlanda.
Egentligen är väl den stora frågan varför jag överhuvudtaget ville åka till Stockholm :rolleyes:
 

Flying P

Medlem
Det skall nog erkännas att det var behovet av att få lite EB poäng som gjorde att valet föll på SAS och Arlanda.
Egentligen är väl den stora frågan varför jag överhuvudtaget ville åka till Stockholm :rolleyes:
Nu ska vi inte göra en politisk diskussion av detta men nog ska folk som inte bor i Sthlm vara tacksamma med tanke på att stora skattemedel från inkomsttagare i Sthlm fördelas över stora delar av Sverige.
OBS, jag bor ej i Sthlm och är inte därifrån så jag är opartisk. :)
 
Som resande genom främst T2 instämmer jag helt med ovan inlägg. Att komma igenom security och upp till loungen går oftast på mindre än 5min. Köerna på T5 kan dra ut på tiden och loungen ja.... det är ju tystare än vid gaten iaf...
Däremot som ankommande på T2 finns det en hel del att kommentera. Förutom att den är generellt trist så lyser Taxiuppdelningen med sin frånvaro. Tur att man iaf inte behöver plocka den som står först.
Har efter antal incidenter nu äntligen lärt mig att förboka taxi för upphämtning.

Gällande huvudämnet på tråden ska jag erkänna att jag inte har någon större erfarenhet av kundservicen på Star Alliance. Men kundservicen via FlyingBlue kan nog jämnställas med attityden hos en fransk kypare. Som tur är har FB's representant på bc.se kunnat hjälpa till båda gångerna. :)
 
Toppen