Senaste nytt

Var lagar jag en Samsonite i Stockholm?

Johanna

Medlem
Behöver laga min Samsonite. Själva grejen man drar i för att stänga dragkedjan har trillat av. Var kan jag lämna in den i Stockholms innerstad?
 

varva77

Medlem
Skall finnas någon oberoende som kan fixa inne i stan, kolla det först. Jag kollade runt när jag skulle byta hjul på min. Dock slutade det tyvärr med att jag åkte ut till Samsonite Barkarby... blev av med den i sex månader och kostade en tusenlapp.
 

GoranC

Medlem
Fick min uppklippt (troligen i tullen i HCMc) för några år sedan. Lämnade in den till Strandlins Reseeffekter i Stockholm som fixade det hela över dagen. Om de nu finns kvar men det tror jag.
 

Renato

Medlem
Behöver laga min Samsonite. Själva grejen man drar i för att stänga dragkedjan har trillat av. Var kan jag lämna in den i Stockholms innerstad?

Hur länge har du haft den? Vad kosta den när du köpte?

Har du sett över garantin, reklamationsrätt? Hem försäkringen? Reseförsäkringen?.
 

ekf

Medlem
Behöver laga min Samsonite. Själva grejen man drar i för att stänga dragkedjan har trillat av. Var kan jag lämna in den i Stockholms innerstad?
Om det bara är metallbiten som du drar i som är sönder så finns det sådana för eftermontering att köpa i syaffärer eller på Amazon. Är det dragskon i sig så är det värre så klart..
 

Hachans

Medlem
Min väska gick sönder. Passande nog precis efter femårssnöret på garantin. Man kan bli konspiratorisk för mindre.

Samsonite verkar inte sälja hjulen längre. Är det någon som vet ifall det går att hitta reservdelar på andra ställen än officiella sidan?
 
Toppen