Senaste nytt

Var köper man bra bagageband för att ha runt en resväska?

D

Deleted member 30163

Guest
När jag använt spännband med bärögla är det för att jag fraktat frysta varor i en kylväska, dvs tungt och behov av rejäla handtag som orkar tyngden, därav bäröglan.
fast då är det specialbagade och spelar ju inte roll
 
Fast bandet i min första bild har inte det jag kallar "snabbkoppling" utan det har två "metallöglor" som man trär bandet mellan och spänner åt. Man kan spänna bandet mycket hårt och viker man sen in flärpen under så sticker inget ut eller kan fastna. Alla de med snabbkoppling jag har testat har däremot varit värdelösa då det gått att dra isär kopplingen med handkraft.

Dina erfarenheter kanske kommer från ett band med snabbkoppling. ;) Jag har haft ett band utan snabbkoppling länge och det lever ännu. Bandet liknar det i min första bild. Klart det är bra med en bra väska men även om jag kör en bra bil använder jag säkerhetsbälte. Man vet liksom inte alltid vad omvärlden utsätter en, eller ens väska, för. :(

Nu börjar det likna något! Tack!
Helt upp till dig om du vill ha.

Men ett sånt band kan ju skapa mer skada då det inte "löser ut om det fastnar.
 

Delayed

Medlem
Men ett sånt band kan ju skapa mer skada då det inte "löser ut om det fastnar.
Ja det finns ju risker hur man än gör. Att de med snabbkopplingar är rätt meningslösa och rent av olämpliga verkar ju i alla fall jag och "swedaviakillen" i filmen från Arlanda vara överens om. De band jag använder smiter åt så pass hårt runt väskan att jag tror att risken att fastna påverkas väldigt marginellt och hittills har det i alla fall fungerat bra.
 

Nemo

Medlem
- Hade bärögla varit ett problem för bagagehanteringen, så hade vanliga bärhandtag på resväskor förbjudits.
- Hade en kort utstickande remsa av spännbandet likaså varit ett problem så skulle bagagetagen inte satts på på en enaste resväska.
- Jag tänker såpass mycket på bagagelastningen att jag fäst grepptejp på undersidan av resväskan, för att underlätta vid lastning och lossning.
Halkskyddstejp - Biltema.se
 

Delayed

Medlem
Fastech har fö ett jättesortiment av kardborre/buntband
Maskinöversatt sa Bull. Byt maskin säger jag... :D

Screenshot from 2020-01-31 16-05-52.png


"Schützt den Koffer" står det på den tyskspråkiga sidan.
 
Toppen