Senaste nytt

Var dette middagen min?

Rickard_O

Medlem
Någon som råka veta om Lufthansa serverar varm mat på 3-timmars flygning inom Europa? Det är Lissabon-München jag tänker på för övrigt. Behöver sondera terrängen eftersom TAP ändrat flygtid vilket tyvärr inte fungerar för oss.
En av få måltider jag verkligen uppskattat på short haul business var på Porto-Frankfurt med Lufthansa, blev serverad foie gras på oxfilé.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

fcx

Medlem
Någon som råka veta om Lufthansa serverar varm mat på 3-timmars flygning inom Europa? Det är Lissabon-München jag tänker på för övrigt. Behöver sondera terrängen eftersom TAP ändrat flygtid vilket tyvärr inte fungerar för oss.

Serveringen beror inte på flygningens längd, utan baserat på den konkreta sträckan. En hel del "budgetdestinationer" har enklare servering trots längre flygtid.
 

mha321

Medlem
Serveringen beror inte på flygningens längd, utan baserat på den konkreta sträckan. En hel del "budgetdestinationer" har enklare servering trots längre flygtid.
Det beror väl också, elelr har åtminstone tidigare, berott rätt mycket på vad det är för konkurrens på sträckan.
 

Barklund

Medlem
Någon som råka veta om Lufthansa serverar varm mat på 3-timmars flygning inom Europa? Det är Lissabon-München jag tänker på för övrigt. Behöver sondera terrängen eftersom TAP ändrat flygtid vilket tyvärr inte fungerar för oss.

Flög denna sträcka i 29 okt och då var det varm lunch i alla fall.
 

MTheC

Medlem
Någon som råka veta om Lufthansa serverar varm mat på 3-timmars flygning inom Europa? Det är Lissabon-München jag tänker på för övrigt. Behöver sondera terrängen eftersom TAP ändrat flygtid vilket tyvärr inte fungerar för oss.
Detta serverades i slutet av oktober på sträckan LIS-FRA så bör nog vara liknande det som serveras till MUC.
IMG_20201028_165657~2.jpg
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen