Senaste nytt

Var befinner jag mig?

taxvalp

Medlem
4e492b31b7d9410ff5aa24c3dfcd7303.jpg


e9daee8bfb298df0d321fe0fed0a2983.jpg


Här kommer en, kanske lite svårare, utmaning till våra dykare på forumet.

Sakta i backarna! Föregående gåta från @NyfikenGrau är ju fortfarande olöst!
 

NyfikenGrau

Medlem
Haha, ja den kanske var för svår, trodde nån skulle ta landet direkt med tanke på den extremt röda jorden. "Floden" på förra bilden är uttorkad och den vita strimman ute i vattnet är ett rev som går väldigt nära land längre fram och är ett av huvudskälen till att man åker hit :)
Så ser det ut på plats, snorkling med stark ström från vänster (mörkblått), gäller att kliva ur i tid så inte särskilt avspänt tyckte vi. Men bukten var inte alls dum för vanligt bad!
riddlexy1.jpg
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Okej, ska öka tempot i denna så vi kan ta nästa bildgåta :D
Tror flera anar att vi är i ett känt land där många här har varit, fast i en okänd del av det - de flesta kända destinationerna i landet ligger mycket långt härifrån. Kanske inte så konstigt när den administrativa enheten är en av världens mest glest befolkade och till och med delstatens huvudstad (som flyget gick från) är känd för att vara en av världens mest isolerade storstäder ;)
 

taxvalp

Medlem
Okej, ska öka tempot i denna så vi kan ta nästa bildgåta :D
Tror flera anar att vi är i ett känt land där många här har varit, fast i en okänd del av det - de flesta kända destinationerna i landet ligger mycket långt härifrån. Kanske inte så konstigt när den administrativa enheten är en av världens mest glest befolkade och till och med delstatens huvudstad (som flyget gick från) är känd för att vara en av världens mest isolerade storstäder ;)

Start i Perth, månne?
 
4e492b31b7d9410ff5aa24c3dfcd7303.jpg


e9daee8bfb298df0d321fe0fed0a2983.jpg


Här kommer en, kanske lite svårare, utmaning till våra dykare på forumet.

Ledtrådar
Området är en nationalpark.
Området består av 5 öar.
Området ligger ca 2 timmar från ”fastland” i öst, som i sig också är en Ö.

Bilderna är tagna med drönare, såklart.

Vad heter dykplatser, samt ”fastlandet” i öst?
Ett ok ställe att dyka på, som ligger någorlunda nära Koh Lanta. Du har postat bilder från luften, så jag postar en bild från under ytan istället.
DSC_1140.jpg
 

Tamas

Medlem
Jag är på väg från en tropisk ö norrut.
Flygbolag och flygnummer ger extrapoäng :)
 

Attachments

  • Screenshot_20210210-210445.png
    Screenshot_20210210-210445.png
    302,4 KB · Visningar: 261
Toppen