Senaste nytt

Vad har du för armbandsur?

TP12

Medlem
Var precis och hämtade sambons nya klocka och hon är nu mkt glad :)
 

Attachments

  • 20210503_175722.jpg
    20210503_175722.jpg
    36,9 KB · Visningar: 472

Jonas C

Medlem
Bra inställning.
Att föda folk som köper endast i investeringssyfte suger.
Skulle nog kalla dem spekulanter snarare än investerare. Visserligen bör man inte se klockan som en ren investering men det är snarare en fin uppsida med hobbyn att kunna äga ett finare armbandsur mer eller mindre gratis, där värdökningen avsätter ägandekostnader så som försäkring och eventuell service.
 

ante_77

Medlem
Skulle nog kalla dem spekulanter snarare än investerare. Visserligen bör man inte se klockan som en ren investering men det är snarare en fin uppsida med hobbyn att kunna äga ett finare armbandsur mer eller mindre gratis, där värdökningen avsätter ägandekostnader så som försäkring och eventuell service.

Det finns folk som köper klockor och inte ens provar den, för att kunna skeppa vidare med bra förtjänst.
Sedan finns det ju spekulanter och även folk som köper klockor för att använda dessa och som får en positiv uppsida på köpet när dem avyttrar klockan.
 

TP12

Medlem
Till listpris eller en massa påslag?

Till listpris 31 800 EUR. Hade besök inplanerat för att känna på den kl 13 idag men tyvärr var de upptagna (fick bara vara ett sällskap i butiken åt gången) med en mkt lycklig kund som fick leverans av en 15400. Sen gick min båt till flyget så hann inte tillbaka nör de ringde....

De hade även en roo 44 mm i lager samt en "vampire" som blev såld i onsdags (då de nämnde "Ghost" som jag tycker är trevligare).
 

ante_77

Medlem
Till listpris 31 800 EUR. Hade besök inplanerat för att känna på den kl 13 idag men tyvärr var de upptagna (fick bara vara ett sällskap i butiken åt gången) med en mkt lycklig kund som fick leverans av en 15400. Sen gick min båt till flyget så hann inte tillbaka nör de ringde....

De hade även en roo 44 mm i lager samt en "vampire" som blev såld i onsdags (då de nämnde "Ghost" som jag tycker är trevligare).

Det verkar som hatt den butiken har hamnat under radarn, eller så är det bara Covid som gjort att folk avvaktat och shoppingturismen inte har rullat på.
 
Toppen