Senaste nytt

Vad göra med 30 000 poäng hos IHG?

Mikado

Medlem
Har samlat på mig knappt 30 000 poäng inom IHG men kommer nog inte bo så mycket på IC-hotell i framtiden. Har ni tips på vad för kul jag kan använda poängen till? Enda poängjagandet jag sysslar med i vanliga fall är Eurobonus.
 

palmen

Moderator
Boka hotell, går att göra points + cash. Kan vara väldigt fördelaktigt när det är dyra Hotell priser.

Jag lägger typ 30k poäng på en natt i NY senare i år då billigaste rummen går på över 200$ natten.
 

Mikado

Medlem
Boka hotell, går att göra points + cash. Kan vara väldigt fördelaktigt när det är dyra Hotell priser.

Jag lägger typ 30k poäng på en natt i NY senare i år då billigaste rummen går på över 200$ natten.
Det var ju en bra idé, kanske får ta en weekend senare i vår bara för att göra av med lite poäng :) Har ingenting inplanerat tyvärr mer än de resor som ger mig poängen. Finns det något annat kul man kan göra?
 

Kris

Medlem
Om du behöver en kylväska i amerikansk tappning https://catalog.ihg.com/79462IHHCLU...?icid=ihgtopcategories_oct2018_coolers&skuId=

Man kan köpa allt möjligt jox för poäng. Utväxlingen torde dock vara ganska låg...

Förutom point+cash som nämnts ovan finns det ju en hel del enklare hotell med reward nights för 30k och under. Beroende på när de går ut kan du kanske pricka kommande point breaks-kampanj och hösta in 2-6 nätter för dina 30k (5k-15k per natt vid point breaks)
 
Toppen