Senaste nytt

Vad gör man i Bristol?

maba

Medlem
Ska till Bristol med grabben som är 20+, har aldrig varit där tidigare och undrar vad man inte får missa. Det enda inplanerade är att gå på fotboll annars är vi öppna för förslag.
 

Jönsson

Medlem
Skämt åsido. Förutom att det är nöra Bath så är Bristol en trevlig stad. Att strosa ner mot hamnen och besöka SS great Britain är kanske det klassiska. Kan också tipsa om den historiska puben Llandoger Trow från 1600-talet. Den ska ha inspirerat både Daniel Defoe och Robert Louis Stevenson när de skrev Robinson Crusoe och Skattkammarön.
 

Mimer

Medlem
Instämmer helt med @Jönsson missa för allt i världen inte att åka till Bath när ni är i Bristol. Styvt tio minuter med tåg.

I övrigt, jag gillade Haunted & Hidden walking tour. Gillar ni livemusik så är Bristol en väldigt bra musikstad, kolla utbudet de dagar ni är där till exempel via Songkick. Brunel Suspension Bridge är också väl värd ett besök.

Till sist, är ni öldrickare så är Bristol en fantastisk stad för craft beer. Bristol Beermuda Triangle är en bra start att utgå ifrån, i synnerhet rekommenderar jag Small Bar och Beer Emporium båda på King Street.
 

Jönsson

Medlem
Instämmer helt med Jönsson och Karlssonskan missa för allt i världen att åka till Bath när ni är i Bristol. Styvt tio minuter med tåg.

I övrigt, jag gillade Haunted & Hidden walking tour. Gillar nu livemusik så är Bristol en väldigt bra musikstad, kolla utbudet de dagar ni är där till exempel via Songkick. Brunel Suspension Bridge är också väl värd ett besök.

Till sist, är ni öldrickare så är Bristol en fantastisk stad för craft beer. Bristol Beermuda Triangle är en bra start att utgå ifrån, i synnerhet rekommenderar jag Small Bar och Beer Emporium båda på King Street.
Annars ligger Bristol i ciderbältet. Om ölen är bra så finns ännu bättre cider med flera ciderpubar. Kolla framförallt in Apple Cider Boat med flera dussin olika lokala cider.
 

Mimer

Medlem
Annars ligger Bristol i ciderbältet. Om ölen är bra så finns ännu bättre cider med flera ciderpubar. Kolla framförallt in Apple Cider Boat med flera dussin olika lokala cider.

Cider...när det finns öl... ;-).

Nej absolut, Bristol är väl ciderns huvudstad i England. Missade Apple Boat när jag var där men jag kompletterar istället med Coronation Tap.
 
Toppen