Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

palmen

Moderator
Helt rätt, om de är separerade, men sätter du ihop dem så har du en dubbel whisky. Som med sängarna, enkelsängar som separerade och dubbelsäng som ihopsatta :)
Njae, 2 whisky som du ställer bredvid varandra är fortfarande 2 whisky. Precis som med två enkelsängar som ställs bredvid varandra...
 

Jönsson

Medlem
Viktigt meddelande till alla nordiska hotell:

Två enkelsängar bredvid varandra är inte en dubbelsäng!
Motsvarande gäller när man med kollega/polare bokar twin beds/två sängar, och får två sängar ihopstyrda till en ”dubbelsäng”. Vill ju inte direkt ligga och skeda med kollegan. Speciellt irriterande när sängarna inte går att separera pga sängbord eller annat som blockerar.
 

fcx

Medlem
Viktigt meddelande till alla nordiska hotell:

Två enkelsängar bredvid varandra är inte en dubbelsäng!

DSC_0178.JPG
 

intuition

Medlem
Alltså, vad är det med folk och hissar?!

Varför trycker man på upp-knappen om man ska åka nedåt? Tror man att det går snabbare att trycka på båda och sedan ta första hiss som kommer?
Under en liten sommarsemester i sverige har det på varenda hotell, flera gånger varje dag varit folk som kommer med hissen upp och bara står kvar för att åka ner igen.
Extra kul när man får släppa hissen för att den redan är full med en snubbe och barnvagn, och man trycker ned-knappen igen efter att han åkt vidare. Bara för att se hissen gå upp, stanna på varenda våning och sedan se den vända och komma tillbaka till min våning med samma snubbe och barnvagn kvar. Så får man släppa den igen, så att han äntligen kan klara att åka ner.

Eller hissar med kod-lås. OK, är det första gången på ett hotell med lås och receptionen inte förklarat något så fattar jag att det inte är helt självklart. Men om man då ser att någon annan kommer in, håller sin rumsnyckel på läsaren och trycker sin våning, varför försöker man inte samma? Nä, fortsätt trycka på en våningsknapp som inte min nyckel har access till.
Eller folk som bara går in i hissen och hoppas att någon annan ska åka till rätt våning, och när det inte är det så åker man upp och ner i väntan på nästa tur.
 
Toppen