Doctor-X
Medlem
Lånar tråden för en fråga.
Miss Doctor-Xs flög till Kanada igår; ARN-FRA-YYZ, när hon skulle gå ombord planet i Frankfurt (dvs påbörjad resa) fick hon mail samt notifikation i SAS-appen att benet YYZ-WAW (på hemresan i slutet av juli som skulle gå YQG-YYZ-WAW-OSL-ARN, ja inte världens roligaste rutt, men skralt med award business-biljetter Kanada-Europa i slutet av juli) ändrats så att anslutningarna hemresan inte fungerar. Bokningen är en award och bokad med en 2-4-1 voucher. Om jag förstår rätt från @Senator inlägg är det SAS som får lösa detta då ändringen i bokningen skett när resan påbörjats och att de får boka om till en rutt som fungerar i samma bokningsklass. Är det till SAS vanliga kundtjänst man ska ringa eller är det Sveg som hanterar 2-4-1 voucher-bokningar för detta ärende?
Ringde kundtjänsten i Sveg (2-4-1-voucher kundtjänsten) gick inte att boka om. Då det inte finns några alternativ den dagen eller angränsande dagar. Sade att det finns revenue biljetter samma dag, men de hävdade bestämt att de kunde bara omboka till award-biljetter och att jag endast kunde få betala biljetter om man påbörjat hemresan, stämmer det? Jag trodde detta gällde för påbörjad resa. Avbokningen kom som sagt efter att resan påbörjats.