Senaste nytt

Vad gäller för att gästa i en lounge?

danielhog

Medlem
Då hade säkert personen i fråga en bra dag och släppte in er. Grattis! :D
Nja, snarare okunskap.

Jag frågade lite undrande personalen idag vid gaten när jag var riktigt trött och bara ville gå på planet om prioboarding bara gäller mig med EBG eller mitt resesällskap som är EBS också (jag vet svaret), och personalen svarade att det går prima att ta med min flickvän på prioboarding.

Sen tillämpades ingen prioboarding ändå utan folk vällde fram utan att bli tillbakaskickade, så allt som vanligt...
 

JohnR

Medlem
Frågan gällde ju lufthansas lounge.

Där får du som EBG ta med en gäst (brukar vara strikt) gästen behöver inte vara på samma flight, men måste, flyga med star allianace samma dag och från samma flygplats.
 

Kris

Medlem
Frågan gällde ju lufthansas lounge.

Där får du som EBG ta med en gäst (brukar vara strikt) gästen behöver inte vara på samma flight, men måste, flyga med star allianace samma dag och från samma flygplats.
Well... jag svarade på Johans00s inlägg. Mig veterligen finns det varken SAS-personal eller grindar vid Lufthansas lounge på Tegel.;)

Denna tråd blev utbruten och även en blandning av några olika frågor tror jag visst.

Det sagt, korrekt som du säger. Har dessutom en känsla av att det brukar vara än mer strikt med gästningsregler som EBG i Star Alliance-lounger (non SAS)
 

Andreas.Net

Medlem
Jag är på gång att boka en resa för mig, min fru och vår 8-årige son och vi kommer ha ganska långa byten bade i Frankfurt och i Lissabon.
I och med att jag har EBG så får jag ju normalt gästa en person men vad tror ni chanserna att de även släpper in min son ?
 

palmen

Moderator
Jag är på gång att boka en resa för mig, min fru och vår 8-årige son och vi kommer ha ganska långa byten bade i Frankfurt och i Lissabon.
I och med att jag har EBG så får jag ju normalt gästa en person men vad tror ni chanserna att de även släpper in min son ?
1-99% chans. Ibland är de stenhårda, andra gånger inte. De är inte direkt kända i Tyskland för att inte följa regelboken.
 

Senator

Moderator
Jag är på gång att boka en resa för mig, min fru och vår 8-årige son och vi kommer ha ganska långa byten bade i Frankfurt och i Lissabon.
I och med att jag har EBG så får jag ju normalt gästa en person men vad tror ni chanserna att de även släpper in min son ?

1-99% chans. Ibland är de stenhårda, andra gånger inte. De är inte direkt kända i Tyskland för att inte följa regelboken.

Nej precis. Ordnung muss sein. Dock är Lufthansa ganska duktiga med familjer och erbjuder detta till egna Senatorer. Så fråga kan man alltid.

Ok, jag tänkte att de kanske skulle vara lite mindre strikta då det gäller ett barn, går det att betala sig in ?
Inte i Senatorloungen, men borde gå i Business Loungen.
 

Andreas.Net

Medlem
Jag får väl se hur jag gör I Frankfurt har vi 2,5 timme och I Lissabon har vi 5 timmar så där blir det nog till att köpa sig in om dom inte låter sonen gå med.
 

Lagerman

Medlem
@Andreas.Net Jag har fått med fru och dotter (då 12 år) in på Lufthansa loungen på LHR, men som @Senator skriver bara i businessdelen. Tror det beror helt på gatekeepers dagsform.

På JFK var det välkommen in i Senatordelen också. ☺️

Vid båda dessa flygningar var jag “bara EBG” som vissa säger här på BC....
 
Toppen