Värdelös kundkontakt hos Radisson

Diskussion i 'Rezidor Hotels & Radisson Rewards' startet af SimonXYZ, 24 September 2019.

  1. SimonXYZ

    SimonXYZ Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Precis, det är så de här garantierna brukar funka. Jag bokade online hos Radisson och hittade bättre pris hos Agoda. Många har det. T.ex. hotels.com och Hilton. Jag har använt hotels.coms många gånger och man får där svar med vändande post. Då det bättre priset kan försvinna snabb är det viktigt att dessa ärenden betas av i snabb takt, så som hotels.com gör.
     
  2. Hachans

    Hachans Medlem

    Ska bo en natt på Radisson Royal Viking i Stockholm. Såg på hotels.com att de hade kampanj för fri parkering.

    Kanon tänkte jag, hörde av mig till hotellet för att se om de kunde matcha erbjudandet och jag skulle kunna boka direkt med dem istället. Kostade någon hundring mindre men parkering kostar 500kr/dygn så tänkte att det borde de väl kunna fixa. Fick efter två dagar(!) svar.

    Det gick inte för sig. Så jag bokade med fri parkering via Hotels.com istället.

    Jag får erkänna att jag förstår inte riktigt hotellets resonemang i detta. Man vill hellre betala sina procent till Expedia/Hotels än att ta in bokningen själv? Är det något jag missar?
     
    Sir Lemon synes godt om dette.
  3. Berglund

    Berglund Medlem

    By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Den som har svarat har inte haft befogenhet att ändra priset. Då uppstår sådana här suboptimeringar.
     
    Sir Lemon, Jane Insane og fcx synes godt om dette.
  4. mha321

    mha321 Medlem

    Det brukar väl dessutom vad jag förstått finnas i hotellens avtal med hotels.com att de inte *får* matcha.

    Går ju att ta sig runt men om du tex specifikt skrev att hotels.com hade ett sådant erbjudande är det nog betydligt svårare för dem att svara positivt.
     
  5. TP12

    TP12 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har försökt 2-3 gånger med liknande manöver (dvs. matchning i förväg för vill inte gå genom en process med deras garanti i efterhand). Aldrig fungerat och alltid tagit lång tid. En gång snurrade det runt med jag vet inte hur många medarbetare innan någon kunde fatta negativt beslut.

    Har guld hos Radisson via amex men när det skiljer 500+ per natt så ger jag hellre upp en osäker möjlighet till uppgradering och några poäng och tar det lägre priset direkt.
     
  6. Protein48

    Protein48 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade nyligen en konversation mailledes med deras best rate guarantee. Fick först avslag med motiveringen att på Radissons rate så står det "free cancelation until 10th of december" medan rate på jämförelsesidan hade avbokningsregel "...before 11:59 pm 10th of december". När jag ifrågasatte detta så fick jag svar idag från annan "brg specialist" bad om ursäkt och menade på att de hade gjort fel bedömning och förutom det nya priset med ytterligare 25% rabatt så erbjöd de 10 000 poäng i kompensation.
     
    Sir Lemon, Gus, ClausLimhamn og yderligere 1 synes godt om dette.
  7. Olle K

    Olle K Medlem

    By:
    Jönköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag skickade ett mail till Radisson kundtjänst 29 mars, fick svar....29 maj, alltså det tog två månader att få svar! Hade till och med hunnit glömma att jag mailat. Det svaret löste inte ens problemet. Jag skrev till dem på Facebook också och där var de snabbare på att svara.
     

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×