Senaste nytt

Väntetid för att komma fram till SAS Amex voucher Eurobonusbokning?

Axxo

Medlem
Försökte boka i fredags, samtalet bröts efter 1,5 timmar i kö ...

Sitter nu i kö, har väntat över 40 min nu.

Många som ringer Eller har dom ingen bemanning ?
 

Alf

Medlem
Försökte boka i fredags, samtalet bröts efter 1,5 timmar i kö ...

Sitter nu i kö, har väntat över 40 min nu.

Många som ringer Eller har dom ingen bemanning ?
Så har det ju varit i flera veckor nu. Märkligt att man inte kan sätta in personal när man vet att resandet håller på att öka. Det har varit likadant på alla SAS tel nr, även 08-797 4040. När jag äntligen kom fram i förra veckan med mitt ärende om att köpa till mittstolen i SAS eminenta Plus var det lite för komplicerat för kvinnan som svarade. Hon bad mig då vänta medan hon kollade upp och satte mej i vänteläge. Där hade jag väl suttit ännu om jag inte hade lagt på. Jag väntade i 20 min men hon kom aldrig tillbaka. Så in i helsike nonchalant.
 

Alf

Medlem
Fortsättning på min bokning av en tom mittstol i SAS Plus. Efter att första agenten bokat av mina bonusplatser för att boka dom på nytt tillsammans med mittstolen som skulle köpas till försvann hemresan. Den gick inte tillbaka son bonusplats. Han hittade heller inga nya platser. Själv hittade jag nya samma dag någon vecka senare. Jag försökte då enligt #94 boka och betala för en ledig mittstol med resultat enligt vad jag skrev.

Försökte göra om detta idag med att boka mittplatsen. Efter kö i 40 min svarade en kvinna och lät som hon aldrig hade hört talas om detta. Hon ursäktade sej om att hon måste kolla upp detta. Kopplade bort mej och jag fick tillbaka den underbara hissmusiken i telefonen. Hon kom dock tillbaka efter 7 minuter och lät lika osäker. Hon sa då att det gick bara att köpa till denna stol vid incheckningen. Om jag vill ha den vid bokningen får jag boka den via nätet, uppger hon. Fel, det går att köpa till stolen vid bokningen sa jag. Jag vill ju ha en bekräftad plats och inte chansa på en ledig stol. Jag talade också om att i värsta fall får hon boka av mina biljetter och boka på nytt. (På mina resdagar finns ytterligare två bonusplatser så jag känner mig säker på att kunna boka om) Agenten ursäktar sig igen och skall kolla igen. Åter i vänteläge, det går 5 minuter och samtalet kopplas bort!

Underbart med så kompetent personal. Man kan ju fråga sig hur dessa rekryteras.

Just nu orkar jag inte ringa SAS igen och lyssna på deras vidriga musik:mad:
 
Last edited:

Berglund

Medlem
Om jag vill ha den vid bokningen får jag boka den via nätet, uppger hon. Fel, det går att köpa till stolen vid bokningen sa jag. Jag vill ju ha en bekräftad plats och inte chansa på en ledig stol. Jag talade också om att i värsta fall får hon boka av mina biljetter och boka på nytt. (På mina resdagar finns ytterligare två bonusplatser så jag känner mig säker på att kunna boka om) Agenten ursäktar sig igen och skall kolla igen. Åter i vänteläge, det går 5 minuter och samtalet kopplas bort!
Jag förstår mycket väl vad du vill ha.

Det jag däremot är osäker på är huruvida alternativet att köpa till tom mittstol verkligen finns på bonusbiljetter. Där är jag inte helt övertygad. Jag vet och förstår att det finns som alternativ när man köper vanliga revenuebiljetter men jag tror faktiskt att ditt fall är ett sådant specialfall att systemet inte har stöd för "bonusbiljetter plus köp av tomt mittsäte". Jag blir mer och mer övertygad om att ingen ens har tänkt den tanken och därför inte heller infört systemstöd för en sådan bokning. Jag tror nog att agenterna försöker men att datorn säger nej och inte tillåter sådan bokning och ingen förstår varför.

Tills vidare rekommenderar jag dig att hyra ett privatplan för din resa till LPA, endast så kan du få den lyx och avskildhet som du verkar önska. Då kan du dessutom starta och landa på vilken svensk flygplats du än önskar!
 

Alf

Medlem
Jag förstår mycket väl vad du vill ha.

Det jag däremot är osäker på är huruvida alternativet att köpa till tom mittstol verkligen finns på bonusbiljetter. Där är jag inte helt övertygad. Jag vet och förstår att det finns som alternativ när man köper vanliga revenuebiljetter men jag tror faktiskt att ditt fall är ett sådant specialfall att systemet inte har stöd för "bonusbiljetter plus köp av tomt mittsäte". Jag blir mer och mer övertygad om att ingen ens har tänkt den tanken och därför inte heller infört systemstöd för en sådan bokning. Jag tror nog att agenterna försöker men att datorn säger nej och inte tillåter sådan bokning och ingen förstår varför.

Tills vidare rekommenderar jag dig att hyra ett privatplan för din resa till LPA, endast så kan du få den lyx och avskildhet som du verkar önska. Då kan du dessutom starta och landa på vilken svensk flygplats du än önskar!
Bra tips med privat jet, då kan jag åka från Norrköping. Då detta kommer att drabba hushållskassan så lägger hustrun in sitt veto.

I övrigt tror jag du har helt rätt med bokning av tomt mittsäte. Jag hämtade andan efter att ha pratat med den som försvann och ringde upp igen. Blir alltid så glad att knappa in att man vill svara på en kundenkät efter samtalet då det är av vikt för SAS att ha en bra service och kundbemötande. Undrar om dom följer upp detta när jag bara har ettor efter senaste samtalen. Kötid 55 min. En sävlig man med norrländsk dialekt svarade. Samma historia, det får du köpa vid incheckningen. Han visste dock att det gick att boka i samband med nybokning. Fick honom att avboka de bonusbiljetter jag hade. Han bokade på nytt och fick tag på platser, vilket jag visste eftersom jag såg två ytterligare platser på hemsidan. Lång väntan sedan medan han pysslade med det tomma mittsätet. När han efter många långa minuter äntligen blev klar så meddelade han resultatet. Det kostade 899kr per sträcka plus 50000 poäng för mittplatsen!! Jag tänkte fråga om han var nykter, men höll igen. Jag försökte argumentera att han inte kan ta både poäng och pengar. Han läste då upp regelverket om detta och kommenterade att det kan bara tolkas som han gjorde. Jag tolkade det precis tvärtom. Det får du kolla upp med någon som kan det sa jag. Ja det skulle han göra, var svaret. Det var det sista jag hörde av honom. Jag väntade i 25 minuter, sedan la jag på.

Status just nu:
- mina gamla biljetter återigen avbokade
- finns en ny bokning med två platser på min sida. Dock inte betald eller bekräftad eftersom han aldrig kom tillbaka och fick kontouppgifter
- poäng och award har gått tillbaka
- när jag kollar på SAS hemsida ser jag bara en ledig plats efter det här. På något sätt verkar han ha bokat upp tre platser

Det märkliga med dessa okundvänliga agenter är att dom inte ringer tillbaka om nu samtalet råkar brytas av misstag. Eller struntar dom bara i det fast man är medveten om att man har ställt till det för kunden.

Tack för tipsen via PM @Berglund.
 
Toppen