Jag förstår mycket väl vad du vill ha.
Det jag däremot är osäker på är huruvida alternativet att köpa till tom mittstol verkligen finns på bonusbiljetter. Där är jag inte helt övertygad. Jag vet och förstår att det finns som alternativ när man köper vanliga revenuebiljetter men jag tror faktiskt att ditt fall är ett sådant specialfall att systemet inte har stöd för "bonusbiljetter plus köp av tomt mittsäte". Jag blir mer och mer övertygad om att ingen ens har tänkt den tanken och därför inte heller infört systemstöd för en sådan bokning. Jag tror nog att agenterna försöker men att datorn säger nej och inte tillåter sådan bokning och ingen förstår varför.
Tills vidare rekommenderar jag dig att hyra ett privatplan för din resa till LPA, endast så kan du få den lyx och avskildhet som du verkar önska. Då kan du dessutom starta och landa på vilken svensk flygplats du än önskar!
Bra tips med privat jet, då kan jag åka från Norrköping. Då detta kommer att drabba hushållskassan så lägger hustrun in sitt veto.
I övrigt tror jag du har helt rätt med bokning av tomt mittsäte. Jag hämtade andan efter att ha pratat med den som försvann och ringde upp igen. Blir alltid så glad att knappa in att man vill svara på en kundenkät efter samtalet då det är av vikt för SAS att ha en bra service och kundbemötande. Undrar om dom följer upp detta när jag bara har ettor efter senaste samtalen. Kötid 55 min. En sävlig man med norrländsk dialekt svarade. Samma historia, det får du köpa vid incheckningen. Han visste dock att det gick att boka i samband med nybokning. Fick honom att avboka de bonusbiljetter jag hade. Han bokade på nytt och fick tag på platser, vilket jag visste eftersom jag såg två ytterligare platser på hemsidan. Lång väntan sedan medan han pysslade med det tomma mittsätet. När han efter många långa minuter äntligen blev klar så meddelade han resultatet. Det kostade 899kr per sträcka plus 50000 poäng för mittplatsen!! Jag tänkte fråga om han var nykter, men höll igen. Jag försökte argumentera att han inte kan ta både poäng och pengar. Han läste då upp regelverket om detta och kommenterade att det kan bara tolkas som han gjorde. Jag tolkade det precis tvärtom. Det får du kolla upp med någon som kan det sa jag. Ja det skulle han göra, var svaret. Det var det sista jag hörde av honom. Jag väntade i 25 minuter, sedan la jag på.
Status just nu:
- mina gamla biljetter återigen avbokade
- finns en ny bokning med två platser på min sida. Dock inte betald eller bekräftad eftersom han aldrig kom tillbaka och fick kontouppgifter
- poäng och award har gått tillbaka
- när jag kollar på SAS hemsida ser jag bara en ledig plats efter det här. På något sätt verkar han ha bokat upp tre platser
Det märkliga med dessa okundvänliga agenter är att dom inte ringer tillbaka om nu samtalet råkar brytas av misstag. Eller struntar dom bara i det fast man är medveten om att man har ställt till det för kunden.
Tack för tipsen via PM
@Berglund.