magost
Medlem
"Följ eller chansa" är precis det jag alltid gjort. Tror jag är i gott sällskap där.r
Nu var detta en anekdot helt utan värdering. Intressant att det går att läsa som att jag skyller på någon.
(jag trodde att jag hade ok vikt men det var 400g för mycket, ingen våg på hotellet, aldrig fått vägning på 100+ flighter)
Ska man komma in på värdering menar jag ändå att kontroller som är rena trakasserier, dvs införs på någon principiell grund
och bara medför trassel för alla kunder, personal är otrevlig, samt skenheligheten i att man kan stoppa tillbaks grejerna bara
tanten får grönt en gång kostar mycket goodwill för det bolaget.
Följer folk reglerna då? Kanske om alla bolag har samma stasi-rutiner. Men det kan bli en konkurrensfaktor. Sannolikt därför
det hittills setts mellan fingrarna på mycket på hb-vikten så till den grad.
Det blir en helt annan sak om man tex har tydlig information om kontroller, vägning tidigt vid incheckning med option att checka in,
och att det är tydligt för alla att det är en rimlig åtgärd som har ett tydligt konstruktivt syfte. Då kan man kanske få mer ordning
utan att skada kundrelationen.
Nu var detta en anekdot helt utan värdering. Intressant att det går att läsa som att jag skyller på någon.
(jag trodde att jag hade ok vikt men det var 400g för mycket, ingen våg på hotellet, aldrig fått vägning på 100+ flighter)
Ska man komma in på värdering menar jag ändå att kontroller som är rena trakasserier, dvs införs på någon principiell grund
och bara medför trassel för alla kunder, personal är otrevlig, samt skenheligheten i att man kan stoppa tillbaks grejerna bara
tanten får grönt en gång kostar mycket goodwill för det bolaget.
Följer folk reglerna då? Kanske om alla bolag har samma stasi-rutiner. Men det kan bli en konkurrensfaktor. Sannolikt därför
det hittills setts mellan fingrarna på mycket på hb-vikten så till den grad.
Det blir en helt annan sak om man tex har tydlig information om kontroller, vägning tidigt vid incheckning med option att checka in,
och att det är tydligt för alla att det är en rimlig åtgärd som har ett tydligt konstruktivt syfte. Då kan man kanske få mer ordning
utan att skada kundrelationen.