Senaste nytt

Vägen till Kina

Världsklass Glenn, satan vilken tråd. Det galnaste jag läst so far på BC. Tänk vad frisk luft, socialt samspel med andra människor betyder. Man tar det liksom förgivet och sen läser man denna tråd 21dagar i ett hotellrum, 10-13000 steg mellan en dörr och ett fönster. Utan möjlighet till att få vara ute, ha kontakt med andra människor förutom de som stoppar en pinne i näsan. Bullens pilsnerkorv som ända sällskap. Så vad är det första du gör när du kommer ut?
 

Glenn E

Medlem
Trodde att jag aldrig skulle få läsa något som detta på BC.
En sak har pandemin lärt mig, det kommer något som du inte har anat.
@Glenn E jag har läst med intresse, samt skrattat många gånger åt dina inlägg, gå 10 000 steg om dagen i ett hotellrum, ta med Nisses senap till Bullens pilsnerkorv, vistas flera dagar i över 26 graders värme i ett hotellrum.
Man brukar kalla vissa personer vardagshjältar, men det du har överträffat att vara det.

Tack för att du delgav oss detta oförglömliga äventyr.

Jag har beslutat mig med inspiration från din rapport att prova Nisses senap nästa gång jag kommer till Göteborg.
Ja det här är inte som förut. Karantän istället för någon första klass resa till Bali.
Jag har två Amex vouchers från 2020 jag kommer låta gå ut och en till från 2019 bokad nu men den resan går inte att göra. Jag hoppas jag kan använda vouchers intjänade i år.
Om Nisses Senap: Kommer från Vänersborgstrakten så där finns den i nästan alla butiker.
I Göteborg finns den på Ica. Jag har sett den på Ica Focus och Ica Maxi i Torslanda.
 

Glenn E

Medlem
Världsklass Glenn, satan vilken tråd. Det galnaste jag läst so far på BC. Tänk vad frisk luft, socialt samspel med andra människor betyder. Man tar det liksom förgivet och sen läser man denna tråd 21dagar i ett hotellrum, 10-13000 steg mellan en dörr och ett fönster. Utan möjlighet till att få vara ute, ha kontakt med andra människor förutom de som stoppar en pinne i näsan. Bullens pilsnerkorv som ända sällskap. Så vad är det första du gör när du kommer ut?
Det med att gå mycket tycker jag fungerat under omständigheterna bra fast igår gick jag inte mycket för det var så varmt.
Det första jag ska göra är att förhoppningsvis ta en Limousine till flygplatsen och ta nästa plan med Air China till Shanghai i Business Clas förstås:) och sedan Limousine till Hilton Shanghai Hongqiao och beroende på vilken tid det är gå till Loungen eller kanske baren en stund där.
På söndag är det arbetsdag i Kina så om de släpper ut mig imorgon kommer jag ta mig till kontoret.
 

Glenn E

Medlem
Dag 20. 1 eller troligtvis 2 dagar kvar.
Slutet kommer närmare.
Idag fick jag kvittot.
Jag ringde duty manager och fick äntligen tag på en kvinna som kunde engelska.
Jag frågade om hon kunde lägga till mitt IHG nummer på bokningen- och det gick!:D
Så det borde komma in 21 nätter till IHG och lite poäng. Jag köpte Platinum Elite på ebay 2018 för jag tänkte bo på Crown Plaza i Anting Shanghai men fick inte priset jag räknat med så det blev inte av men pga Corona var jag fortfarande Gold Elite utan att ha bott en natt på IHG under denna tiden.
 

Glenn E

Medlem
Utcheckningen är fortfarande oklar. Detta sa kvinnan på Duty Manager änden av telefonen. Klockan 9 eller 10 imorgon tas det sista PCR testet som sedan ska analyseras av en doktor som utfärdar ett dokument och sedan får jag åka. Tyvärr trodde hon att jag inte får åka förrän söndag morgon.
Kvittot kom i det här kuvertet.
C94DF11A-4398-4CD3-A60E-D3124714E6F7.jpeg
 

Glenn E

Medlem
En fråga:
Nu när Kina gör det så förbenat svårt för svenskar att resa till Kina genom regeln att man måste ta ett direkt flyg mellan ett land och Kina om det finns ett vilket gör att man som svensk i princip bara har Stockholm-Beijing att välja på.
Vilket innebär som det verkar till och med 22 dygn på ett hotell rum.
Varför motverkar inte Sverige dumheterna genom att SAS flyger varannan vecka från Stockholm istället för varje vecka från Köpenhamn till Shanghai?
I Shanghai är det 14 dagar på ett centraliserat karantänshotell och sedan 7 dagar hemma eller på ett annat hotell för sk medicinsk observation.
Det finns massor av svenskar i Shanghai som nu inte får lov att flyga från Köpenhamn till Kina.
 

Berglund

Medlem
En fråga:
Nu när Kina gör det så förbenat svårt för svenskar att resa till Kina genom regeln att man måste ta ett direkt flyg mellan ett land och Kina om det finns ett vilket gör att man som svensk i princip bara har Stockholm-Beijing att välja på.
Vilket innebär som det verkar till och med 22 dygn på ett hotell rum.
Varför motverkar inte Sverige dumheterna genom att SAS flyger varannan vecka från Stockholm istället för varje vecka från Köpenhamn till Shanghai?
I Shanghai är det 14 dagar på ett centraliserat karantänshotell och sedan 7 dagar hemma eller på ett annat hotell för sk medicinsk observation.
Det finns massor av svenskar i Shanghai som nu inte får lov att flyga från Köpenhamn till Kina.
@Peter G
Hej Peter!
Jag vet att du inte jobbar med detta men tänker att du kanske vet vem på SAS man kan fråga eller framföra @Glenn Es idé här ovan om att flyga varannan vecka från Stockholm respektive Köpenhamn?
 

Glenn E

Medlem
Vet att införande av flygskatten påverkar men min enkelbiljett i Business kostade 40000 kronor pga monopol situationen och mycket mer efterfrågan än tillgång
Edit: vände tillbaka orden;)
 
Last edited:
Toppen