Senaste nytt

Uppgradering från Economy till högre klass på British Airways flygning

agehall

Medlem
Edit: ser att min nya bokningsklass blivit U på utresan (bara uppgraderat den ännu). Vid snabb googling ser det ut som att U inte går några poäng alls, kan det verkligen stämma? Förr fick man ju discounted Business (I) vid upgrade vid OLCI.
Är inte U en awardklass? Hsh, jag vill minnas att det händer att det blir fel och att man får retroregistrera då och då när man uppgraderat numera.
 

karho

Medlem
Är inte U en awardklass? Hsh, jag vill minnas att det händer att det blir fel och att man får retroregistrera då och då när man uppgraderat numera.

Jo, det var det jag hittade också. Tänkte ju regga till AA, ser en lång soppa framför mig.. Crap. Tack för svar.
 

agehall

Medlem
Reggar du till andra program än BAEC vettesjutton om du får poäng för den högre klassen. Jag har aldrig själv testat detta med OneWorld och har inte lagt på minnet vad som sagts om det. Men ja, du kan nog få lite uppförsbacke där.
 

AABack2ARN

Medlem
Har uppgraderat en gång och reggat till AAdvantage. Fick poäng enligt den uppgraderade klassen trots bokningsklass U som inte finns med i listorna.

Om jag hade behövt retroregistrera flygningen är jag dock inte lika säker på att det gått så smärtfritt.
 

Valley

Medlem
Om man bokar en WT Plus och uppgraderar med poäng till CW vad hamnar man i för class då ?
Och jag sprang också på att om man för vissa destinationer bokar CW bjuder man på en First uppgradering för en sträcka.

Ifall jag bokar enligt ovan. Är jag egentligen diskvalificerad för First-erbjudandet då ?
Eftersom grundbokningen var WT Plus ?
 

Senator

Moderator
Om man bokar en WT Plus och uppgraderar med poäng till CW vad hamnar man i för class då ?
Och jag sprang också på att om man för vissa destinationer bokar CW bjuder man på en First uppgradering för en sträcka.

Ifall jag bokar enligt ovan. Är jag egentligen diskvalificerad för First-erbjudandet då ?
Eftersom grundbokningen var WT Plus ?

Två olika saker här:
WT Plus till Club World använder BA den inventory som finns för bonusresor. Jag tror Avios Club World är "U".

Erbjudande om uppgradering från D, C, J till First är ett ganska dåligt erbjudande i mitt tycke. Ofta är dessa priser samma som First A" kostar tur/retur. Skillnaden är att underliggande priser i D, C, J är mer flexibla eller kan bokas nära avgång.

Du kan inte använda din uppgraderade "U" till detta. Det du kan prova är att köpa en uppgradering på Heathrow. Jag har köpt ett par gånger på billiga Club World biljetter för runt £500 en väg. Då får jag extra Avios och Tier Points.
 
Toppen