Senaste nytt

Uppgraderad bil som guld hos Sixt?

karho

Medlem
Jeg bestilte for et par uger siden et Platinum-kort på Sixt's tyske hjemmeside. Så nu er jeg da spændt på at se, om der kommer et kort med posten, og i givet fald, hvilken type :)

Med risk för OT: Samma här. Fick OK per mail 2014-04-02 att matchning genomförts EBG -> Sixt platinum. Väntar på fysiskt kort.
 
Last edited:
Jag blev uppgraderad på Midlanda senast jag var där, fick en MB C-klass och betalade för en VW Golf. Har inget medlemskap hos Sixt men uppgav därmot att jag är EBG vid bokningen.
 

obs

Medlem
Fick också OK till Platinum idag per mejl, väntar nu på kortet.

Hvad stod der mere præcist i den mail? Det eneste jeg har fået fra dem, er en autogenereret e-mail, hvor de takker for min bestilling af et Sixt kort. Ikke noget mere specifikt om at det er et Platinum kort.
 

aikputte

Medlem
Hvad stod der mere præcist i den mail? Det eneste jeg har fået fra dem, er en autogenereret e-mail, hvor de takker for min bestilling af et Sixt kort. Ikke noget mere specifikt om at det er et Platinum kort.

Citat från mejlet:

Hej Patrik

Jag har nu uppdaterat ditt kort.

Du blir platinum medlem på Sixt.

Tack för att du hörde av dig till oss så vi kunde uppdatera ditt kort.

Ha en trevlig helg.

Med Vänliga Hälsningar / Best Regards

(Namn borttaget)

Customer Service

Sixt rent a car Sweden
Lokgatan 9C
SE-211 20 Malmö
Sweden

Jag mejlade via Sixts formulär, inte sidan för beställning av kort.

Vid inloggning på Sixts hemsida så står det att jag är Platinum-medlem nu.
 
Någon som vet om man kan förvänta sig en bättre bil när man hyr hos Sixt som guld medlem?

Jag är Sixt platinum via Amex Platinum. Brukar alltid använda Sixt på ARN eftersom de alltid uppgraderar. Brukar roa mig med att boka en Smart och har som bäst fått en Mercedes E-Klass kombi...

Ytterst trevlig personal och enda minus är att det är glest mellan transferbussarna.
 

Bryant

Medlem
Har för mig att jag fick platina i början på året trots att det redan då stod så på SAS webb. Ge inte upp hoppet utan att ringa sixt och fråga först...

Även jag har lyckats med att få ett platina men inte helt utan problem. Först ramlade det ner ett Guldkort på hallmattan. Efter några samtal med Sixt så uppgraderades jag till Platina. Den koden för sixt som står på baksidan av EB kortet är koden för Guld hos sixt.

Osäker på vad som är fel. Att vi får guld eller att det är feltryckt på kortet? Men men det är bara att njuta så länge det går :)
 

zlatan

Medlem
Var igår i Helsingfors och hade en Compact bokad. Innan jag anlänt, så såg jag att Sixt Finland har Tesla i sin flotta. Väl framme, så bad jag om att få en Tesla istället. Damen vid disken, som var mycket service minded, beklagade sig över att de hade ingen Tesla tillgänglig. Då jag ställt in mig på en Tesla, så blev jag lite besviken och ledsen vilket damen märkte. Hon började prata med sina finska kollegor och vände sedan till mig och frågade: "Går en Mercedes E-klass bra?"

Jag rullade ut från parkeringshuset på Helsingfors flygplats med en Mercedes E-klass och ett ear-to-ear smile. Det här kallar jag service! ;)

Är Guld hos Sixt med 1 hyra kvar till Platinum.
 

fcx

Medlem
Sixt brukar leverera när man har platinum.
Senaste hyran hade de bara den klass jag faktiskt bokat. Då körde de ut en större bil (många klasser större) från en annan station istället så att jag kunde få min gratis uppgradering. Klart service minded!
 
Toppen